rakeldrage -
Hjem Add Instagram Weheartit

Året som gikk, del 3

I september åpnet våre svenske taekwondo-venner et helt nytt treningssenter i Skellefteå. Jeg, Jelena og Frida var så heldig å bli invitert sammen med treneren vår. Helgen var preget av VIP-party etterfulgt av trening i de nye lokalene sammen med noen av de beste fighterne i Europa.

Tilbake i Oslo var det duket for gresk aften med mor og far som var kommet hjem fra ferie. Det ble en hyggelig kveld med gresk mousakka, musikk, bildefremvisning og alt som hører til.

Så kom dagen hvor jeg skulle svinge meg i stanga (haha!). Sammen med Jelena dro vi på prøvetime hos Sometimes Pole Studio. Det var en krevende og veldig morsom time, og det var virkelig bra trening!

5.oktober feiret jeg og Jesper 2-årsdagen vår. Utrolig hvor fort tiden går når man har det fint sammen. Dagen hadde mye å by på. Våknet til 24 nydelige roser før vi dro på spa hvor vi koste oss med bl.a massasje, og boblebad etterfulgt av en herlig middag på BigHorn. Tusen takk til verdens herligste gutt!

Senere denne måneden var det duket for treningsleir hvor våre Islandske venner var verter. Det første vi gjorde var å dra til den berømte "Blue Lagoon" som gjorde veldig godt for både kropp og sjel. Turen var etterfulgt av mange bra treninger og en harmonisk kajaktur.

Helgen etter var det klart for Serbia Open. Alle gjorde en god jobb, og selv gikk jeg to kamper. I min første kamp jeg vinner 14-0, mens jeg i min andre kamp møter Bat-El som som denne gangen blir for sterk. Men jeg deppet ikke lenge, for på kvelden avsluttet vi turen med "Serbisk aften" med musikk og masse deilig mat.

Andre helgen i november ble det arrangert hyttetur for gjengen som studerer "Kultur og kommunikasjon" på UiO. Det ble en veldig vellykket tur med kos foran peisen, kortspill, musikk, dansing, og en god del mingling.

Neste stevne etter Serbia fant sted i Kroatia, og Tveita var "fit for fight". Nok en gang fikk jeg gått to kamper, og resten av gjengen gjør en super jobb med tøff motstand fra hele verden.

Sesongen siste stevne ble NM, hvor også skaden min i hamstring sa at nok var nok; det var på tide med restitusjon. Uansett sparket Tveita hardt fra seg med hele 10 av 12 mulige medaljer. Tveita power!

Så kom endelig julemåneden, og som en tidlig julegave dro familien-"glum" til Praha. Her tilbragte vi tre fine netter, hvor vi rakk å shoppe julegaver, klippe håret, tusle rundt i de koselige gatene, og spise masse deilig mat. En fantastisk koselig familietur med verdens beste mor og far <3

I desember var vi også på besøk i Fredrikstad, hvor jeg alltid koser meg maksimalt. Her ble det både pynting av pepperkakehus, avslapning i jacuzzien, og masse kos sammen med Sissel og Thor :)

Tradisjonen tro bakes det pepperkaker til jul. Akkurat som året før samlet vi oss hos Marte for skikkelig julekos med pepperkakebaking, musikk og andre juleting.

Deretter kom den store dagen; nemlig julaften! Jeg hadde en utrolig fin kveld sammen med familien. Det ble masse deilig mat, god dessert og åpning av gaver. Gavene gikk som vanlig over all forventning, og jeg er takknemlig for alt sammen. Tusen takk igjen!

Siste helgen i året tilbragte jeg i kjære Trøndelag sammen med min herlige trønderfamilie. Koste meg virkelig mye, og skulle ønske vi bodde litt nærmere hverandre. Uansett ble det en perfekt avslutting på året 2014! :)

• 7

Året som gikk, del 2

I starten av juni var det endelig klart for tidenes råeste firmafest med REMA 1000. Det var så mye at jeg måtte dele dagen i hele to innlegg. Vi fikk alt fra vår egen festival på Holmenkollen, til den kuleste festen på Telenor Arena. Her var det artister som Karpe Diem, Nico & Vinz, pluss mange mange flere. En utrolig opplevelse!

Denne måneden gikk også temperaturen i været, og jeg hadde mange late dager i sola med gode venner... Plutselig tok de late dagene slutt, og det var tid for eksamen. Både jeg, Tina og Marte kom opp i det vi hadde fryktet mest, men vi gjorde det beste ut av det, og gikk ut med gode karakterer alle tre.

Så kom dagen hvor jeg avsluttet tre fine år på Wang Videregående.  Her har jeg hatt mange fine opplevelser, og fått noen av mine beste venner. Avsluttingen ble en suksess med taler og snacks med foreldrene, før det ble nash hos Mari og videre feiring i byen. Skål for Wang!

Så var det sommerferie(!!) og den første turen gikk til Fredrikstad med Jesper. Her koste vi oss masse med Sissel og morfaren. Det ble også arrangert sommerleir i taekwondo samme helg hvor jeg fikk sparke litt løs i Frekkkstad :)

I starten av juli dro jeg og Jesper på ferie sammen med Preben og Marte. Spania var stedet hvor vi koste oss i to uker med late dager på stranda, mat og drikke, trening og paarty på kvelden. På et av utestedene møtte vi også Tina, Marte og Sofie, og stemningen var virkelig på topp!

Spania hadde også mange fine strandbarer som vi benyttet oss flittig av. Noen av disse hadde også vannpiper plassert på bordene. Fikk prøve vannpipe for første gang, og syns det var overraskende gøy å leke litt ekte "Drage" med røyk ut nesa (haha!) Resten av ferien var vi blant annet på tivoli og badeland, gøygøy!

Ikke lenge etter Spaniaturen dro vi videre til kjære Trøndelag, og Lysøya. I sommer var det virkelig idyllisk på Lysøya og vi storkoste oss med både soling, bading, trening og fisking. Hunden til Jesper var også med på tur, og koste seg minst like mye som oss.

Etter noen avslappende dager på Lysøya bestemte vi oss for å kjøre en tur til Kristin og Stine i Åfjord. Her slappet vi av ved standa før vi dro videre til Stokkøya og strandbaren som Kristin anbefalte oss. En utrolig fin strand og strandbar med mye eksklusiv mat som blåskjell og fisk. Dette var også første gang jeg smakte blåskjell, og ja, jeg likte det!

Tilbake i Oslo var det mye kaos med trusler mot Norge osv. Til slutt ble det rett og slett for mye, og vi dro til Jeløya fra alt maset i hovedstaden. Vi ble tatt i mot med åpne armer av Trygve og mormoren til Jesper, og fikk senket skuldrene. Det ble både båttur, fisking og avslapping i campingvogna. Et herlig avbrekk!

Den første uken i august gikk turen til Skradin i Kroatia. Her var det klart for en ukes treningsleir med Team Nordic som besto av mange knallharde økter; både taekwondo, styrke og  kondisjon. Avsluttet som vanlig campen med mange gode treningskamper.

Mellom treningene hadde vi også tid til å bade og kose oss på stranda som bare lå et steinkast unna. Det ble i tillegg en tur inn til vakre Zadar, før vi avsluttet med fest og kino.  En velykket camp!

Tilbake i Oslo var det klart for en rekke bursdager og festligheter. Både Tina og Frida feiret bursdag noe som var veldig hyggelig. Det ble deilig mat, dessert og stemning hos dem begge. Hipp hipp hurraaa!

Så, etter 13års skolegang var det plutselig tilbake på skolebenken igjen. Denne gang på Universitet i Oslo for å studere kultur og kommunikasjon. Så langt trives jeg veldig godt både med skolen og mine flotte medstudenter. Gleder meg til fortsettelsen!

Del 3 er rett rundt hjørnet!

• 5

Nyttårsfeiring

Hei og godt nyttår kjære lesere! Håper alle hadde en super feiring, og en fin start på det nye året. Selv feiret jeg romjul og nyttår med familien min i Trøndelag. Den 30.des var hele gjengen samlet med babyer, hunder og fine folk. Vi koste oss med deilig pinnekjøtt og riskrem til dessert. Dagen etter fulgte opp med middag hos kjære tante Bjørg; hun serverte salt-ribbe og nok en herlig dessert! Turen gikk dermed til Malin hvor siste kvelden i året ble feiret i godt selskap. En perfekt avslutting på turen og året 2014.

Nyttårskyyyyss!

• Rakel Lysø Drage

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen! :)