rakeldrage - hits
Hjem Add Instagram Weheartit

Siste dagen

Tilbake i Oslo og været er ikke til å klage på her heller. Våknet i dag med strålende sol på verandaen før jeg dro på VallHall for å trene styrke. Nå sitter vi å ser tilbake på bildene fra den fine turen vår i Barcelona. Har hatt mange fine stunder. Siste dagen vår droppet vi å dra på standa. Vi sov heller til vi våknet før vi tok oss en deilig frokost ute på ett fint spisested. Etter frokosten var inntatt var vi turister før turen gikk hjem til Jesper som sto på flyplassen å ventet. Han hadde ordnet en kjempefin ramme med tre bilder fra Rhodos pluss et søtt kort♥

• 11

Barcelona by night

Barcelona er virkelig nydelig om kvelden. Når mørket har lagt seg kommer alle de store romantiske lysene frem og smugene blir enda kosligere. Siste kvelden vår her var i går. Da bestemte vi oss for å ta en ordentlig god middag, og fant oss ett koselig og bortgjemt strøk med herlig mat. Der ble vi sittende en god stund og nyte tilværelsen. Trist at tiden har gått så fort men igjen har vi fått tatt masse fine bilder å se tilbake på. Vi har også noen timer på oss å slappe av og nyte en is i Barcelona før flyet går hjem til Norge i kveld.

• 6

Rundt om kring i vakre Catalonia

God dag alle sammen! Nå har vi ordnet oss og er snart klare for å spasere ute i varmen igjen. I går ble det mye av den slags da vi bestemte oss for å utforske vakre Catalonia som det heter her vi er. Det første som fanget blikket vårt var faktisk H&M. Det var uten tvil den største og fineste H&M-butikken jeg har sett. Stor inngang med blinkene trapp og vegger etterfulgt av enda flere trapper. Nesten som dratt ut av en film. Så her stoppet vi for å ta noen bilder og titte før vi ruslet videre.

Innover i smugene var det stappet av forkjellige butikker. En av dem var likevell ekstra fristene å ta en tur innom, nemlig godteributikken. Godteri i alle slags farger ble med i to små poser hjem for litt kos på hotelrommet.

Det var ikke bare godteri som ble med tilbake til hotellrommet. Pappa fikk seg bl.a en fin hatt, mamma en vifte fra Barcelona og jeg noen andre godsaker som dere sikkert får se på bloggen senere.

TIl slutt var det på tide å legge fra seg innkjøpene før vi senere dro ut for å spise. Men først fant vi en nydelig fontene rett utenfor der vi bor.

Avslutter innlegget med et spark. Over og ut!

• 10

Turister i Parc Güell

Som jeg nevnte i går var vi i den berømte parken Parc Güell. Parken ble tegnet av den katalanske arkitekten Gaudi, og ble bygd på starten av 1900-tallet. Hele plassen var prydet med kreativ arkitektur og nydelig porselen i alle farger. Ved hovedinngangen var en av parkens kanskje fineste attrakjsoner; en liten vannfontene og den kjente porselensøgla, Font del Drac. Stiene stoppet aldri og trappene var lange. Da vi nesten var på toppen satte vi oss ned for å nyte en is og Sangria i den hete varmen før vi gikk videre. En herlig opplevelse.

• 4

Vamos a la playa - Barcelona

Hola amigos! Mye har skjedd på kort tid. Siden vi annkom Barcelona i gårkveld har vi både vært på stranda, gått i gatene og spist flere ganger. Det første vi gjorde etter å ha lagt fra oss baggasjen var å titte litt rundt og spise en deilig middag på "La rambla". Selv om det ble sent i går klarte vi å komme oss tidlig ned til stranda som ligger ett lite stykke unna. Der lå vi å stekte oss og badet ett par timer før det ble lunsj ved sjøen. På resturanten kom vi i prat med en annen tremannsfamilie og fant etterhvert ut at jenta også het Rakel, eller Rachel. Gøy med en ny navnevennine. Etter utveksling av facebook-navn dro vi på hotellet for å dusje før vi dro til den berømte "Parc Guell". Der tok vi masse bilder, men innlegg om "Parc Guell" kommer i morgen. Adios!

• 5

Hjemme en snartur

God kveld! Nå er jeg en liten tur hjemme i Oslo før ferden går videre til trøndelag allerede i morgen. Kom sent hjem i natt og sto tidlig opp for å trene styrke på VallHall i dag. Hadde ikke tilgang til gym nede i Rhodos så måtte derfor ta igjen litt på styrken. Etter en lang og god dusj dro jeg ned til byen for å møte fine Tina. Vi skravla i ett sett om ferien så langt og koste oss lenge med Lunsj på AkerBrygge. Dette var også den eneste muligheten vår til å møtes før skolen starter. Tina reiser nemlig til Bosnia når jeg kommer hjem.

• Rakel

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen! :)