rakeldrage -
Hjem Add Instagram Weheartit

Siste dagen

Tilbake i Oslo og været er ikke til å klage på her heller. Våknet i dag med strålende sol på verandaen før jeg dro på VallHall for å trene styrke. Nå sitter vi å ser tilbake på bildene fra den fine turen vår i Barcelona. Har hatt mange fine stunder. Siste dagen vår droppet vi å dra på standa. Vi sov heller til vi våknet før vi tok oss en deilig frokost ute på ett fint spisested. Etter frokosten var inntatt var vi turister før turen gikk hjem til Jesper som sto på flyplassen å ventet. Han hadde ordnet en kjempefin ramme med tre bilder fra Rhodos pluss et søtt kort♥

• 11

Barcelona by night

Barcelona er virkelig nydelig om kvelden. Når mørket har lagt seg kommer alle de store romantiske lysene frem og smugene blir enda kosligere. Siste kvelden vår her var i går. Da bestemte vi oss for å ta en ordentlig god middag, og fant oss ett koselig og bortgjemt strøk med herlig mat. Der ble vi sittende en god stund og nyte tilværelsen. Trist at tiden har gått så fort men igjen har vi fått tatt masse fine bilder å se tilbake på. Vi har også noen timer på oss å slappe av og nyte en is i Barcelona før flyet går hjem til Norge i kveld.

• 6

Rundt om kring i vakre Catalonia

God dag alle sammen! Nå har vi ordnet oss og er snart klare for å spasere ute i varmen igjen. I går ble det mye av den slags da vi bestemte oss for å utforske vakre Catalonia som det heter her vi er. Det første som fanget blikket vårt var faktisk H&M. Det var uten tvil den største og fineste H&M-butikken jeg har sett. Stor inngang med blinkene trapp og vegger etterfulgt av enda flere trapper. Nesten som dratt ut av en film. Så her stoppet vi for å ta noen bilder og titte før vi ruslet videre.

Innover i smugene var det stappet av forkjellige butikker. En av dem var likevell ekstra fristene å ta en tur innom, nemlig godteributikken. Godteri i alle slags farger ble med i to små poser hjem for litt kos på hotelrommet.

Det var ikke bare godteri som ble med tilbake til hotellrommet. Pappa fikk seg bl.a en fin hatt, mamma en vifte fra Barcelona og jeg noen andre godsaker som dere sikkert får se på bloggen senere.

TIl slutt var det på tide å legge fra seg innkjøpene før vi senere dro ut for å spise. Men først fant vi en nydelig fontene rett utenfor der vi bor.

Avslutter innlegget med et spark. Over og ut!

• 10

Turister i Parc Güell

Som jeg nevnte i går var vi i den berømte parken Parc Güell. Parken ble tegnet av den katalanske arkitekten Gaudi, og ble bygd på starten av 1900-tallet. Hele plassen var prydet med kreativ arkitektur og nydelig porselen i alle farger. Ved hovedinngangen var en av parkens kanskje fineste attrakjsoner; en liten vannfontene og den kjente porselensøgla, Font del Drac. Stiene stoppet aldri og trappene var lange. Da vi nesten var på toppen satte vi oss ned for å nyte en is og Sangria i den hete varmen før vi gikk videre. En herlig opplevelse.

Vamos a la playa - Barcelona

Hola amigos! Mye har skjedd på kort tid. Siden vi annkom Barcelona i gårkveld har vi både vært på stranda, gått i gatene og spist flere ganger. Det første vi gjorde etter å ha lagt fra oss baggasjen var å titte litt rundt og spise en deilig middag på "La rambla". Selv om det ble sent i går klarte vi å komme oss tidlig ned til stranda som ligger ett lite stykke unna. Der lå vi å stekte oss og badet ett par timer før det ble lunsj ved sjøen. På resturanten kom vi i prat med en annen tremannsfamilie og fant etterhvert ut at jenta også het Rakel, eller Rachel. Gøy med en ny navnevennine. Etter utveksling av facebook-navn dro vi på hotellet for å dusje før vi dro til den berømte "Parc Guell". Der tok vi masse bilder, men innlegg om "Parc Guell" kommer i morgen. Adios!

Sol ute, Sol inne

God kveld i stugo! Helt siden vi satte foten ut av bilen i Oslo har solen stått på himmelen. Når været er såppas fint kan man ikke gjøre annet enn å være ute. Så mens jeg trente i dag hadde mamma, pappa og Jesper satt opp nett til å spille Badminton i "hagen". Kjempegøy å se mor og far svinge seg litt på plenen, hehe!

Akkurat som i dag ble gårsdagen tilbrakt i det nydelige været, men først var det styrke som sto på planen. Jesper ble også med på gårsdagens økt. Han har bestemt seg for å starte ett sunt og bedre liv så nå er det bare trening og sunn mat på oss begge fremmover. Etter å ha lagd en god del grimaser på styrkerommet gikk turen ned til stranda før vi avsluttet med en god, og såklart sunn, middag.

I morgen går turen til vakre Barcelona. Kan ikke vente. Er litt usikker på om det blir blogging der men hvis ikke har dere mye å glede dere til når jeg er tilbake. Adios amigos!

Vi kjører EEEEE6

Etter en utrolig fin og innholdsrik uke i trønderlag gikk ferden hjem i går. Våknet opp til herlig frokost hos Bjørg før vi startet å kjøre. Første stopp på E6 var på selveste "Dovregubben". Der ble det inntatt lunsj og en god kanelbolle ute i solen. Deilig å føle solen varme etter en regnfull uke på Lysøya.

Andre stopp var på Dombås hvor vi fikk hilse på trollet med den store nesa før vi dro videre på E6. Hoppebilde er et "must".

Trede stopp ble også vårt andre spisestopp. Da stoppet vi på Sinclair Vertshus for å ta oss en god middag. På meg ble det en stor og god salat etter en nokså usunn uke i trønderlag.

Siste stopp før vi var hjemme i Oslo var på Stange. Der ble vi "gjenforent" med papsen som satt i solveggen å ventet på oss.Unni hadde nok en gang disket opp med godsaker, denne gangen ble det herlige jordbær fra stange og yoghurtis.

Trondheim By

Hei og hopp! Siste dagen vår i trønderlag gikk til å være turister i trondheim by. Dro tidlig fra Lysøya i dag og møtte Kristin klokken to. Dermed gikk turen ned til byen for å knipse litt bilder under "Lykkens portal" og "Nidarosdomen".

Etter en times tid som turister var det på tide med mat. Da ble det middag på Egon hvor Stine hadde reservert bord til klokken fire. Vi var hele syv stykker til bord å koste oss. Hadde en koselig stund med Jesper, Mamma, Kristin, Stine, Mia og Malin. Nå venter film hos Kristin etter å ha spist deilig hjemmelaget rullekake.

Bowling i Bjugn

Good morning sunshines! Formen har vært litt opp og ned disse dagene. Sitter nå med ullsokker, skjerf og te mens jeg venter på at frokosten skal bli klar. Får bare proppe i meg masse te og vitaminer og håpe på at jeg kommer meg fort. I går var formen hvertfall fin. Da hadde vi Bæsta på besøk på Lysøya. Vi koste oss med Pizza og rullekake før vi kjørte hun hjem igjen til Bjugn. I Bjugn dro jeg, Jesper og Malin på bowling. Og tro det eller ei men jeg vant faktisk!! Wihuu! Gjett om dem fikk høre det resten av kvelden. Det er nemlig ikke hver dag.

• 8

Nok en regndag

I går var nok en regndag her på Lysøya. Jeg våknet opp med sår hals og vondt i hodet noe som gjorde en stopper for dagens trening. På tross av litt regn og en lett forkjølelse hadde vi en fin dag likevel. Rundt klokken ett kom onkel Roy, Unni og Malin. Som i går ble det servert deilig hjemmelaget salat og vafler til dessert. Denne gang ble desserten spist hos «bæsta» før kvelden avsluttet med kort og badminton da regnet hadde gitt seg. Mamma var også ivrig på badminton.

En innholdsrik dag

God kveld allihopa! Dagen i dag har vært en veldig fin og innholdsrik dag. Startet dagen med en joggetur rundt rømmesfjellet noe som i dag var veldig slitsomt. Ekstra godt var det da med deilig frokost i sola. Var vel ikke mange som trodde at sola skulle dukke opp bak de mørke skyene men vi hadde værgudene med oss. På vei tilbake fra joggeturen møtte vi på våre gode naboer Aud og Atle som gjerne stilte opp på noen bilder til bloggen.

Vi har også hatt storfint besøk av Kristin og Stine i dag. Alltid like koselig og morsomt når vi møtes. De rakk vel så vidt å komme inn døra før vi dro på en fin og lang trimtur til «Nesset». Senere disket vi opp med nydelig hjemmelaget salat og sunne vafler med is til dessert. Neste møtet med dem blir på lørdag da vi skal inn til Trondheim igjen.

Bjugn

I skrivende stund sitter jeg, Jesper og mamsen forran tv-en å ser på film. Hentet mamma på brekstad rundt klokken fire i dag før vi dro inn til Bjugn hvor det ble middag på "mølla". Da maten var godt plassert i magen dro vi for å besøke søte bestemor med deilige bær. Blir tidlig kveld i dag før vi får masse besøk i morgen.

Plenklipping

Selv om det regnet store deler av dagen i går var det opphold slik at vi fikk klippet plena. Rakk så vidt å bli ferdig før det startet å regne igjen. Litt kjedelig med sånt vær men vi koser oss likevell inne med fyr i peisen, varm te og kortspill. I dag kommer også Mamma utover. Vi skal hente hun på Brekstad rundt klokken tre så før den tid blir det vel enda mer kort. Ingenting er som norsk sommer.

• 5

Ferden til Lysøya

Hei hei! Nå har vi nettopp tatt oss en varm dusj og tent opp i peisen etter en løpetur rundt rømmesfjellet her på Lysøya.  Før vi kom frem i går har vi hatt flere koselige stopp på veien. Første stopp var allerede på koselige Stange hvor vi ble møtt med nystekte vafler og deilig lunsj hos «tante» Unni. Det ble også en tur i lekestua for å drikke litt te før ferden gikk videre.

Siste stopp på fredag ble hele fem timer senere.  Der ventet «tante» Bjørg på oss i Trondheim med en god klem og en god seng å sove i. Før vi sovnet ble det også god middag med kjeks, jordbær og fløte til dessert. Mmm..

På lørdag var det tidlig opp får å ta oss en tur inn til byen. Deretter gikk turen videre inn til Bjugn og Lysøya hvor vi nå befinner oss. I Bjugn tok vi en tur innom bestemor som var veldig overasket og glad for å se oss. Vi spiste melon og snakket litt før vi måtte dra i butikken før den stengte.

• 5

Hjemme en snartur

God kveld! Nå er jeg en liten tur hjemme i Oslo før ferden går videre til trøndelag allerede i morgen. Kom sent hjem i natt og sto tidlig opp for å trene styrke på VallHall i dag. Hadde ikke tilgang til gym nede i Rhodos så måtte derfor ta igjen litt på styrken. Etter en lang og god dusj dro jeg ned til byen for å møte fine Tina. Vi skravla i ett sett om ferien så langt og koste oss lenge med Lunsj på AkerBrygge. Dette var også den eneste muligheten vår til å møtes før skolen starter. Tina reiser nemlig til Bosnia når jeg kommer hjem.

Lindos

Heisann hoppsann! Nå er det ikke lenge til vi sitter på flyet hjem til Oslo. Tiden har gått alt for fort men dette er virkelig en ferie jeg aldri kommer til å glemme. Vi har hatt det kjempefint hver eneste dag og gjort masse forkjellig bare på en uke. I går var siste hele dagen vår her i Rhodos og vi valgte å bruke den i Lindos. Lindos er et utrolig vakkert og idyllisk sted med hvitkalkede hus og turkisblå hav. Hvis du noen gang skulle være i Rhodos må du ta deg turen dit. Det er virkelig verdt det. Vi brukte tiden vår i Lindos på å bade, sole oss og til slutt besøke Akropolis som er Athenas tempel 116meter over havet. For å komme oss til toppen tok vi nytte av  "Lindostaxi" hvor vi fikk sitte på eselryggen. Litt skummelt men også en veldig morsom  opplevelse.

• 7

Gamlebyen

Siden vi kom hjem såppas sent fra Rhodos By ble det ingen blogging i går. Vi dro inn til byen rundt klokken seks og ble der en god stund. Det ble litt titting og shopping før vi havnet på et gresk utekjøkken med deilig gresk kebab. Kamera ble desverre ikke med, men ikke fortvil for jeg har mange fine kamerabilder fra søndagen da vi var i den koselige gamlebyen her i Rhodos. Elsker de koselige strøkene med resturanter og butikker i alle slag. Fikk endelig smakt på ordentlig gresk Moussaka også, mmm!

Tennis på høyt nivå

I går bestemte vi oss for å spille tennis i stedet for å dra inn til byen på kvelden. Første runden (eller settetsom man kanskje kaller det..) ble meg og Jesper mot to utlandske gutter. vi telte ikke poeng men tror nok vi var ganske jevne. Da de to guttene hadde takket for matchen var det Drage VS Thorsø. I føste sett knuser jeg så og si Jesper, men til slutt ender stillingen 2-1 til han takket være masse flaks, hehe ;) Så var det rett på rommet, dusje, blogge og smøre inn kroppen med AloeVera før vi så på film og spiste takeawey-pizza. Ble en smule solbrent i går så var deilig med en daffekveld. I dag har vi vært i gamlebyen men kommer mer om det på bloggen i morgen. Stay tuned!

• 7

Opera Steak House

Dagen i går ble avsluttet på Opera Steak House i Faliraki. Noe av det beste Jesper vet er biff på BigHorn, så prøvde derfor å finne en lignende resturant. Om du spør meg syns jeg dette stedet var minst like bra. Resturanten var nydelig utformet med fin musikk, åpent tak og utsøkt mat. På jesper ble det såklart biff mens jeg tok en deilig pasta. Til dessert ble det banansplitt og en bursdagsdrink før jeg kom med min siste overaskelse; et smykke med gravering på baksiden. Var veldig spent på om han ville like det, men med en gang han åpnet gaven forsto jeg at det falt i smak.

• 11

Dobbelfeiring i varmen

Hei! I dag har vi bare grunner til å feire og virkelig kose oss. Den fine gutten min blir nemlig 20 år og i tilleg har vi vært sammen i hele 9 måneder i dag. Feiringen startet allerede fra morgentimene da jeg vekket han på senga med gaver, rullekake og gull-champis som han ble veldig glad for. Resten av dagen har vi bare koset oss til det fulle i sola med paraplydrinker og partybriller. For første gang ble det også vannscooter i dag noe som både var gøy og litt skummelt på samme tid. Nå slapper vi av med litt før vi skal ut å spise og nyte kvelden.

• 16

Vel fremme i Rhodos

Hei og hopp! Da var vi vel fremme i vakre Rhodos. Vi bor på et veldig fint hotell med hele fire badebasseng og et par små  butikker i området. Rommet er også stort og fint med en nydelig havutsik, så her skal vi kose oss masse. Flyet landet rundt klokken ellve i går så vi har rukket å gjort litt allerede. Det første vi gjorde var såklart å ta på oss badeklær og rusle ned til stranden som bare ligger et par skritt unna. Det er også gratise solsenger i og med at de hører til hotellet. Herlig! Senere ble det en liten tur til falliraki før vi avsluttet kvelden på en koselig gresk resturant.

Selv om vi er på feire kan vi ikke bare ligge på latsiden heller. Derfor var det tilig opp å løpe i dag. En fin og vaarm start på dagen ;)

• 9

Trening med noko attåt

God kveld! Klokken 08:00 i dag var jeg klar for å starte oppkjøringen med teamet. Første trening ble hard styrke på beina. Må si jeg er litt spent på hvordan jeg skal komme meg opp fra senga i morgen.. hehe! Mellom treningene ble det en liten tannlegetur, powernap og middag. Klokken seks var det på tide med 40min løping ute i sola. Slitsomt men likevell godt å komme i gang. En ekstra gulrot var såklart at det sto deilige kaker ved "mållinja". Det er ikke hver dag.

• Rakel Lysø Drage

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen! :)