rakeldrage - hits
Hjem Add Instagram Weheartit

Siste dagen

Tilbakei Oslo og vret er ikke til klage p her heller. Vknet i dag med strlende sol p verandaen fr jeg dro pVallHall for trene styrke. N sitter vi ser tilbake p bildene fra den fine turenvr i Barcelona. Har hatt mange fine stunder. Siste dagen vr droppet vi dra p standa. Vi sov heller til vi vknet fr vi tok oss en deilig frokost ute p ett fint spisested. Etter frokosten var inntatt var viturister fr turen gikk hjem til Jesper som sto p flyplassen ventet. Han hadde ordnet en kjempefin ramme med tre bilder fra Rhodos pluss et stt kort♥

• 11

Barcelona by night

Barcelona er virkelig nydelig om kvelden. Nr mrket har lagt seg kommer alle de store romantiske lysene fremog smugene blir enda kosligere.Siste kvelden vr her var i gr. Dabestemte vi oss for ta en ordentlig god middag, og fant oss ett koselig og bortgjemt strk med herlig mat. Der ble vi sittende en god stund og nyte tilvrelsen. Trist at tiden har gtt s fort men igjen harvi ftt tatt masse fine bilder se tilbake p. Vi har ogs noen timer p oss slappe av og nyte en is i Barcelonafr flyet gr hjem til Norge i kveld.

• 6

Rundt om kring i vakre Catalonia

God dag alle sammen! N har vi ordnet oss og er snart klare for spasere ute i varmen igjen. I gr ble det mye av den slags da vi bestemte oss for utforske vakre Catalonia som det heter her vi er. Det frste som fanget blikket vrt var faktisk H&M. Detvar uten tvil den strste og fineste H&M-butikken jeg har sett. Stor inngang med blinkene trapp og vegger etterfulgt av enda flere trapper. Nesten som dratt ut av en film. S her stoppet vi for ta noen bilder og titte fr vi ruslet videre.

Innover i smugene var det stappet av forkjellige butikker. En av dem var likevell ekstra fristene ta en tur innom, nemlig godteributikken. Godteri i alle slags farger ble med i to smposer hjem for litt kosphotelrommet.

Det var ikke bare godteri som ble med tilbake til hotellrommet. Pappa fikk seg bl.a en fin hatt, mamma en vifte fra Barcelonaog jeg noen andre godsaker som dere sikkert fr se p bloggen senere.

TIl slutt var det p tide legge fra seg innkjpene fr vi senere dro ut for spise. Men frstfant vi en nydelig fontene rett utenfor der vi bor.

Avslutter innlegget med et spark. Over og ut!

• 10

Turister i Parc Gell

Som jeg nevnte i gr var vi i den bermte parken Parc Gell. Parken ble tegnet av den katalanskearkitekten Gaudi, og ble bygd p starten av 1900-tallet. Hele plassen var prydet medkreativ arkitektur og nydelig porselen i alle farger. Ved hovedinngangen var en av parkens kanskje fineste attrakjsoner; en liten vannfontene og den kjente porselensgla, Font del Drac. Stiene stoppet aldri og trappene var lange. Da vi nesten var p toppen satte vi oss ned for nyte en is og Sangria i den hete varmen fr vi gikk videre. En herlig opplevelse.

• 4

Vamos a la playa - Barcelona

Hola amigos! Mye har skjedd p kort tid. Siden viannkom Barcelona i grkveldhar vi bde vrt p stranda, gtt i gatene og spist flere ganger.Det frste vi gjorde etter ha lagt fra oss baggasjen var titte litt rundt og spise en deilig middag p "La rambla". Selv om det ble sent i gr klarte vi komme oss tidlig ned til stranda som ligger ett lite stykke unna. Der l vi stekte oss og badet ett par timer fr det ble lunsj ved sjen. P resturanten kom vi i prat med en annen tremannsfamilie og fant etterhvert ut at jenta ogs het Rakel, eller Rachel. Gy med en ny navnevennine. Etter utveksling av facebook-navn dro vi p hotellet for dusje fr vi dro til den bermte"Parc Guell". Der tok vi masse bilder, men innlegg om "Parc Guell" kommer i morgen. Adios!

• 5

Hjemme en snartur

God kveld! N er jeg en liten tur hjemme i Oslo fr ferden gr videre til trndelag allerede i morgen. Kom sent hjemi natt og sto tidlig opp for trene styrke p VallHall i dag. Hadde ikke tilgang til gym nede i Rhodos s mtte derfor ta igjen litt p styrken. Etter en lang og god dusj dro jeg ned til byen for mte fine Tina. Vi skravla i ett sett om ferien s langt og koste oss lenge med Lunsj p AkerBrygge. Dette var ogs den eneste muligheten vr til mtes fr skolen starter.Tina reiser nemlig til Bosnia nr jeg kommer hjem.

• Rakel

Jeg heter Rakel, er 20 r og gr n mitt andre r p Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 r forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har by p. Velkommen! :)