rakeldrage -
Hjem Add Instagram Weheartit

Oslosommer

Heisann! Aldri før har vel Oslosommeren eller sommeren i Norge generelt vært så bra som i år. Jeg kan hvert fall ikke huske sist det var sol hele ferien; i Trøndelag, Oslo, Jeløya og Fredrikstad. Herlig spør du meg. Etter morgentrening i dag møtte jeg Tina for en etterlengtet lunsj i den stekende solen. Vi hadde som vanlig masse på hjertet og satt lenge på "Mucho Mas" med god mat og masse prat. Blir rart å ikke starte på samme skole som denne herlige jenta til høsten, men er sikker på at vi vil holde kontakten likevel.

Sommer i Oslo resulterer også i varme dager på huk med familien. Dagen i går ble tilbragt nettopp her med mor og far, sol, en god bok og masse bading i det deilige vannet.

Bikinien er fra en liten butikk i Spania.

Trening med teamet

Hei hei alle sammen! I går var det tilbake til trening med teamet igjen. Da var det styrke og løping som sto på planen. På tirsdager har vi bare en økt, så i dag ble det først en liten tur på stranda for å jobbe med brunfargen. På Mudo Tveita har vi også et kjempeflott treningssenter som Jesper benyttet seg av mens jeg trente med teamet. Her er dagens lilla treningsantrekk;

Singlet-Adidas // Sportsbh-MXDC // Shorts-Nike

Avslutter innlegget med to lekre spark.

Camping på Jeløya

Denne helgen tok jeg og Jesper nok en spontantur til Jeløya hvor Trygve og mormoren til Jesper har Camping. Jeg har aldri vært på camping før så dette var en ny opplevelse og fin opplevelse for meg. Hadde i utgangspunktet sett hvor meg at folk bodde i små og trange campingvogner, men heller tvert i mot. Her bodde folk med fine store vogner med flotte årstelt, fin hage, båt og utsikt mot havet. Må si jeg storkoste meg denne helgen hos Karin og Trygve. Vi badet i det varme vannet, spiste mat rett fra grillen, slappet av i solen og fisket på kvelden. Til og med jeg fikk fisk og til sammen ble det 9 makrell og 2 sei.

Solnedgang

Her er noen bilder fra den fine solnedgangen fra vakre Lysøya. Tok også noen bilder fra solnedgangen på Jeløya i går; disse vil komme på bloggen senere. Ha en herlig søndagskveld videre! :)

Familiekos på stranda

Det er ikke hver dag at hele Lysø-familien møtes, men denne gangen var nesten alle på ferie likt. Vi samlet oss derfor på stranda med kjærester, hunder og barn for litt familiekos. Familien vokser stadig og det er så koselig med slike treff.

Sommerlunsj

God morgen! Plutselig var vi tilbake i Oslo igjen. Turen i går gikk veldig fint med flere stopp på veien. Stoppet bl.a på Dovregubbens Hall for å spise deilig kanelbolle. Siste stopp før vi var hjemme ble på Stange hos Unni. Her fikk vi servert deilig sommerlunsj i varmen, heerlig!

Har flere blogginnlegg fra trøndelagsturen, så det er bare å glede seg, hehe! :)

Fiskelykke

Hele uken har Jesper snakket om å fiske, så i går tok vi endelig med oss fiskestanga ut på tuppen av Lysøya. For å være ærlig hadde jeg ingen forventninger om å få fisk, men der tok jeg feil. Etter ca en halvtimes tid nappet det i snøret og opp kom dagens middag. Veldig gøy og veldig godt! Mens vi satt på berget så vi også noe som lignet en delfin. Dette var en fin og svart nise. En veldig vellykket fisketur.

Så glad!!

Strandbar på Stokkøya

Hei og hopp! Like utenfor Åfjord kommer man til Stokkøya hvor de har en kjent og fin strand. Det er en herlig sandstrand med en fantastisk strandbar. Hit dro vi for å spise middag i solen på tirsdag. Til forrett ble det kamskjell og laks, mens til hovedrett prøvde jeg blåskjell for første gang. Det blir nok ikke siste gang for å si det sånn. Her koste vi oss i nærmere 30 varmegrader med eksklusiv mat og havet i ryggen.

Sommeridyll

I går var en veldig fin og innholdsrik dag. Solen sto høyt på den blå himmelen og vi benyttet anledningen til å se oss litt rundt på Fosen. Startet med å dra på graven til kjære bestefar for å ordne litt der, vanne og plante nye blomster. Rundt kirka er det også veldig fint  og idyllisk så vi gikk oss en tur med Snuppa ned mot havet. Planen videre var egentlig å dra tilbake til Lysøya, men vi tok en spontan beslutning om å dra til Åfjord hvor Kristin og Stine har hytte, koselig!

Etter vi hadde vært en liten tur i Åfjord dro vi til Stokkøya. Innlegg om dette kommer senere.. :)

• 6

Strandliv

Hei igjen! De siste dagene med hetebølger har ført til hyppige strandbesøk. Vi har ligget i bukta rett ved oss sammen med flere hyggelige trøndere. Snuppa er såklart med på det meste, og i går var det så varmt at hun satte seg i trillebåra til og fra stranda. I dag har vi også vært en tur på stranda i Åfjord hvor Kristin og Co har hytte. Dette kommer det derimot innlegg om senere.

Sommertrenig på Lysøya

Det er herlig å løpe om kapp med kuene langs åkrene på Lysøya. I dag tok vi oss en rolig løpetur rundt Rømmesfjellet i stekende sol. Det var 24 grader her allerede før klokken var ni, så det ble en tur på stranda senere for å bade og kjøle oss ned. Deeeilig!

Solmorgen

Good morning! Det er nok en solrik morgen her på Lysøya, og vi har nettopp spist deilig frokost på verandaen. I går tok vi oss en løpetur rundt Rømmesfjellet så i dag skal vi bare slappe av og nyte tilværelsen. Om ikke lenge skal vi til bukta og bade, slappe av og kose oss. Herlig med norsk sommer når man kan ha det sånn som dette.

Avslutter innlegget med et lite blinkskudd, fine som alltid, hehe!

Turen i mobilbilder

Hei hei! I skrivende stund sitter vi på verandaen og nyter sola i Trøndelag. Kom frem hit til Lysøya etter en lang men fin tur fra Oslo i går. Vi tok oss god tid med mange koselige stopp på veien. Her har dere turen i mobilbilder, enjoy!

Første stopp: STANGE. Her ble vi tatt godt i mot av "tante" Unni med nystekte vafler og god prat.

Andre stopp: DOMBÅS. Etter en god stund med kjøring satte vi oss ned på Dombås for å spise og lufte Snuppa.

SNAPCHAT: Det ble også tatt en god del bilder på Snapchat både av søte Snuppa og veien.

Trede stopp: TRONDHEIM. Endelig var vi i Trondheim hvor vi ble møtt med smil og klemmer fra gode "tante" Bjørg. Her ble det også varm mat og dessert før turen gikk videre.

Siste stopp: LYSØYA! Da klokken nærmet seg 23:00 kunne vi svinge opp mot sommerhuset hvor Mamma og Kristin ventet på oss. Da var både jeg, sjåfør og hund slitne så det tok ikke lange tiden før vi fant sengen.

Ut på tur, aldri sur! Ha en fin dag! :)

Pappadag på Egon

Hei igjen! Først og fremst må jeg si "woow" til gårsdagens lesertall. Hadde over 600 lesere i går noe som hvert fall er rekord for en liten ukjent blogger som meg. Tviler på at disse leserne blir for alltid men det var gøy så lenge det varte. Uansett; etter treningen i går ble jeg hentet av pappa på Tveita. Siden jeg drar til Trøndelag i dag ble det derfor en liten far-datter-dag på Egon. Vi koste oss lenge med god mat, bilder og snakking.

Nå går som sagt turen videre til Trøndelag. Jeg, Jesper og Snuppa kjører oppover i dag, og gleder oss til mange stopp på veien. Vi bloggaast!

• 6

Universitetet, here I come!

God morgen solstråler! Nå har jeg nettopp snakket med Universitet i Oslo og har takket ja til min plass der. Jeg kom inn på førstevalget mitt som var Kultur og Kommunikasjon, og starter på skolen til høsten. Syntes det hørtes ut som et veldig interessant fag med mange muligheter, så dette blir nok veldig spennende. Men først får jeg komme meg på trening for å få ut litt energi. Sjallabais!

Tights-MXDC // Topp-Cubus // Sko-Nike // Pulsklokke-Garmin

Lekter'n

God kveld kjære venner! Det har vært en kjempefin soldag her i Oslo og det føles godt å være tilbake. Startet dagen med å trene styrke på Mudo Gym Tveita med klubben. Deretter ble det en rask dusj før jeg og mamma tok oss turen ned til Aker brygge. Der fant vi noen sommergaver og endte til slutt opp på Lekter'n. Tok meg en herlig sommersalat med Scampi, mango og nøtter, mmm! Der satt vi å nøt tilværelsen, så måtte vi ta bussen hjem for å rekke dagens andre trening som var intervaller.

Trening på hjemmeplan

Heisann hoppsann! Nå er jeg hjemme igjen etter en helt fantastisk tur til Spania. Har virkelig hatt det helt topp med kjæresten, venner, sol, strand, trening, mat og alt som hører til. Livet på sitt beste vil jeg si. Livet her hjemme er ikke så verst det heller. Var veldig godt å se mamma og pappa igjen, og i går startet fellestreningen i klubben. Skal trene i klubben frem til fredag da jeg skal videre på ferie til kjære Trøndelag. Det blir godt, Her har dere dagens treningsoutfit;

Treningsklær fra MXDC

Siste kveld

God morgen! Nå er det knapt en time igjen før vi må pakke sammen koffertene og sjekke ut av hotellet. Flyet vårt går ikke før i kveld, så skal legge fra oss koffertene og nyte de siste timene i fine Spania. I går ble altså vår siste kveld her nede. Da dro vi på en av de finere restaurantene i Fuengirola hvor vi koste oss med treretters. Det ble Pil-Pil til forrett, biff og kylling til hovedrett og Creme Brulee til dessert. En perfekt middag etter en perfekt tur i Spania. Avsluttet kvelden med VM-finale i et strøk med masse liv og jubel.

Hasta Luego España!

Outfit 13.07.14

Kjole - Lindex

Alle smykkene jeg har på meg har jeg fått av kjæresten.

Og kjæresten er han kjekkasen her. KlissKlass!

Tivoli World

Hola señoritas (og noen señores?)! Dette ble vår andre gang på Tivoli denne turen. Forskjellen fra første gang var at dette var mer som Tusenfryd med inngangsbilletter og berg-og-dal-baner. Vi var der igjen med Marte, Preben og familien hans helt fra klokken ni til over midnatt. På denne tiden rakk vi å ha det veldig mye gøy med masse forskjellige attraksjoner. Det var alt fra berg-og-dal-bane og fly, til spøkelseshus og gokart. En morsom og innholdsrik kveld.

Avsluttet kvelden med Tømmerrenna hvor vi ble gjennomvåte, selv med poncho.

Aqualand

Denne uken har gått veldig fort og plutselig var det fredag igjen. Gårsdagen ble tilbragt på Aqualand som ligger ca 15min med unna Torremolinos med bil. Har ikke vært på badeland siden jeg var en liten jente men gøy var det fortsatt. Vi lånte badering og tok masse forskjellige sklier i tillegg til litt steking og spising i sola. Var der fra det åpnet og nesten helt til det stengte med Marte, Preben og familien hans. Tok noen bilder før det ble fullt med badeglade folk. Nå skal vi spise på kinaresturant før det blir tivoli.

Fotballkveld i Benalmadena

I går dro vi inn til Benalmadena med Preben og Marte for å se fotballkamp og spise middag. Deretter dro vi til et fancy utested som lå på strandkanten. Sofaen vi satt i var plassert ute på sanden med et lysende bord og vannpipe. Har heller aldri prøvd vannpipe før, men syns det var overaskende gøy å blåse røyk ut nesa som en ordentlig Drage (lenge leve barnsligheten). Her ble vi sittende her med vannpipe og fine drinker til  Argentina stakk av med seieren.

God natt fra Drage! (arti, hehe!)

Kjærestekos i varmen

Hola! De to siste dagene har jeg og Jesper tilbragt litt alenetid i varmere strøk. Vi har brukt dagene på å slappe av på stranda, spise masse god mat og shoppe litt diverse. I Fuengirola spiste vi på en koselig italiensk restaurant før vi tok desserten litt senere på kvelden. Da ble det Gofre på meg noe som er en spansk versjon av Belgisk vaffel med is, krem og sjokoladesaus. Så veldig usunt men så veldig godt. Mmm.. Gårsdagen besto også av shopping og titting, før vi satte oss ned med en drink for å se gårsdagens elleville kamp; Tyskland mot Brasil. Ay ay sier jeg bare.

• 5

Fish Spa

Jeg har alltid vært litt skeptisk til å stikke beina ned i et basseng med små kjøttetende fisker. Men etter litt om og med ble jeg med på å ta Fish Spa for første gang. Det kilte som bare det i 20 minutter. Verst var det da fiskene bet seg fast rett under foten. Uansett ble beina myke som babyromper og fiskene var gode og mette etterpå. En vinn-vinn-situasjon?

Outfit 06.07.14

-Mitt antrekk: Singlett - Cubus // Vest - Carlings // Shorts - BikBok // Sko - Bianco // Klokke - Spania
    -Jesper sitt: Vest - Carlings // Shorts - Hjemmelaget // Sko - Nike // Caps - Moods of Norway // Klokke - Spania

No excuses

Da var det mandag igjen noe som betyr "legday", altså styrke på bein. Etter å ha prøvd ut det lille treningsrommet på hotellet fant vi fort ut at vi måtte se etter noe bedre. Vi trengte heldigvis ikke å gå så langt før vi fant et kjempeflott treningssenter til en billig pris. De hadde overaskende mange apparater osv noe som gjør at jeg får gjennomført treningsprogrammet mitt uten problem.

Treningsklærne mine er fra MXDC

Bursdagsmiddag

I de lange gatene i Fuengirola er det stappfullt av restauranter og barer. Det er vanskelig å vite hvor man skal sette seg ned, men hvis man først finner et bra sted så er det gjort. På fredag satte vi oss ned på en restaurant som lå cirka midt i den ene gaten. Der var maten litt dyrere men det var virkelig verdt det. Her var det deilig biff, pasta og god dessert. Det var så godt at bursdagsbarnet valgte å dra hit i går også. Her har dere derfor bilder fra begge dagene.

Birthdayboy

Hei hei! I går ble den fine kjæresten min 21år. Startet som sagt feiringen allerede kl.00:00 på sportsbar i Fuengirola med god stemning og mange bra folk. Deretter ble det noen timer søvn før jeg vekket han på sengen med rullekake og gaver. Av meg fikk han litt morsomme ting som hulahulabånd og partybriller i tillegg til en skjorte fra Ralph Lauren. Senere dro vi ut for å spise middag men tenkte å legge disse bildene i et eget innlegg.

Party in Fuengirola

Hola amigos! Forkjølelsen var heldigvis kortvarig denne gangen (bank i bordet) og jeg var tilbake i godformen allerede i går. Da dro vi inn til Fuengirola som ligger ca 15min unna med tog. Vi spiste først en deilig middag før vi dro til nærmeste sportsbar for å se Brasil kl.22.  Der var det topp stemning og etter hvert kom også Tina, Sofie og Martine som er tre fine venner av meg. Det var faktisk helt tilfeldig at vi skulle på ferie hit rundt samme tidsrom. Vi hadde det kjempegøy til langt på natt med god musikk, fotballkamp, dansing og prating. Klokken 00:00 ble Jesper 21år noe som igjen hevet stemningen, og i dag blir det enda mer feiring av han. Hurra!

• 8

Outfit 04.07.14

Dette antrekket er nesten fullt og helt fra Spania. Kjøpte både buksa, armbåndet og klokka her om dagen da vi tuslet opp fra stranden. Syntes de var så fine. På det ene bildet ser dere også begge sine nye klokker. Min er fra Michael Kors mens Jesper sin er Armani. (helt ekte! ..eller?) Innlegg fra kvelden i går kommer såklart senere

Topp - GinaTricot // Bukse - Spania // Klokke - Spania // Armbånd - Spania

Rolig dag

I går ble det en rolig dag på oss. Marte og Preben skulle inn til en annen by, mens jeg har blitt en smule forkjølet. Startet derfor dagen med et glovarmt bad og bok. Jesper dro for å trene med Preben klokken ti og kom hjem med nesespray og strepsils til meg. Snille kjæresten min! Så tok vi oss en lang "siesta" før vi klokken fem dro oss opp av sengen for å spise lunsj. Det ble en sen men god lunsj på "La cabaña" hvor de serverer veldig god mat. Deretter ble det litt småshopping i de lange gatene opp fra stranden; begge to kom bl.a tilbake med klokke og nytt sææstebånd.

Tacokveld og minigolf

I går bestemte vi oss for å slappe av og spise middag i leiligheten til Preben og Marte. De serverte hjemmelaget taco/fajitas på den eksklusive terrassen deres med utsikt mot havet. Maten smakte veldig godt og vi ble sittende en liten stund med chips og musikk før vi dro ut. Da var det minigolf som sto på planen. Det var alle mot alle noe som ikke gikk heeelt min vei. Men det er jo om å delta, ikke sant?? Gøy var det uansett.

Så var det minigolf:

Suss suss!

Trening i høyden

Selv om vi er på ferie er det likevel viktig å trene. Siden både jeg og Jesper har med oss hver vår motivasjonsbok på stranden er dette ikke noe problem. I øverste etasje på hotellet vårt finnes det et lite treningsrom som vi fikk testet ut på tirsdag. Her kan man trygt si at man trener i høyden med nokså grei utsikt.

Treningstoppen er fra MXDC mens varmeshortsen er fra Nike.

• 5

Tivoli de Torremolinos

Hei og hopp! Endelig funker nettet neesten som det skal. Må bare smøre meg med litt ekstra tålmodighet så kommer bildene opp til slutt. Uansett; På kvelden i går dro vi til et lite lokalt tivoli i Torremolinos. Her hadde de alt fra airhockey til dansematte pluss godteri, is o.l. Siden vi alle er ganske konkurransemennesker ble det også flere omkamper noe som gjorde at vi ble her en god stund. Da vi hadde spilt, danset og kastet dro vi til nærmeste bar ved stranden hvor vi avsluttet kvelden med en fargerik drink.

Første kveld

Hola amigos! Første kvelden vår i Malaga var også Preben sin bursdag. Da ble det kjole og skjorte før vi tuslet ned til sentrum. Der fant vi til slutt en fin restaurant hvor vi satte oss ned for å spise middag. Senere tuslet vi litt mer før jeg og Jesper tok en tidlig kveld. Begge var veldig slitne etter turen med lite søvn. Ellers er det veldig tregt nett her noe som er veldig irriterende i og med at vi har betalt for 7 dager.. Vet ikke om det blir blogging hver dag med dette nettet her for å si det sånn. Men men, det er vel bedre med litt blogging enn ingenting? Bort sett fra nettet har vi ingen bekymringer her i varmen. Sol, sommer, strand, mat.. ah, livet!

Nettet er så tregt at jeg bare fikk lastet opp et bilde. Her har dere Preben og Marte.

(mange timer senere; Nå kommer resten:

Preben fikk også en gave som han ble veldig fornøyd med.

• Rakel Lysø Drage

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen! :)