rakeldrage -
Hjem Add Instagram Weheartit

Holmsbu

Så var man hjemme fra nok et herlig sommerparadis. Fra mandag til onsdag tok nemlig flotte Hanna oss med til hytten hennes  i Holmsbu. Plassert høyt i en ås kunne vi nyte mat og drikke til en fantastisk fin utsikt. I tillegg til et utrolig fint sted, var vi også veldig heldige med været. På dagen ble det derfor bading i sjøen, is-spising og steking ved bassenget, mens vi på kvelden tullet vi oss inn i tepper på verandaen før vi satt til langt på natt med kort, dype samtaler og mye latter. En flott hyttetur som definitivt må gjentas!

Sommerkos på Jeløya

God morgen solstråler! Tiden flyr når man har det gøy, og nå har jeg vært på tre flotte steder på kun tre uker.  Denne helgen gikk turen til Trygve og mormoren til Jesper sin camping på Jeløya. Her storkoste vi oss med sol, deilig mat, bading (kaldt men godt), fisking og til og med litt golf. Jeg som aldri har golfet før syns det ga mersmak etter å ha slått noen baller, og må nok gå til innkjøp av rosa caps og piqueskjorte snart (hehe!). Men det var ikke bare på golfbanen det var gøy, for etter å ha fisket en liten stund nappet det i snøret, og inn kom den ene fisken etter den andre. Dette resulterte såklart i deilig egenfiska middag på søndagen.  Bedre blir det vel ikke!

Weekend i Göteborg

Da var jeg hjemme igjen etter en kjempeflott weekend i Göteborg med Jesper. Man trenger ikke å dra så alt for langt for å føle at man har ferie; bare det å komme seg bort fra mas og tjas er deilig! Det kan vi skrive under på, for i helgen har vi slappet av og koset oss maksimalt. På fredag sjekket vi inn på Hotel Riverton før vi gikk rundt i Göteborgs flotte gater og parker. Havnet til slutt på en fin restaurant hvor vi bestilte oss hvitvinsdampede blåskjell, mmm, vann i munnen!

På lørdag våknet vi opp på det flotte rommet vårt med strålende sol. Etter en lang og god hotellfrokost gikk turen til Liseberg hvor det ble berg og dalbaner, godteri, lykkehjul og masse latter. Virkelig en frydefull dag, som man sier!  Da vi var godt fornøyde med tivoli dro vi tilbake på hotellet og tok på oss penstasen, før middag i 12-etasje sto for tur. Her satt vi fra klokken åtte og langt ut på kvelden med god mat og drikke. FOR en utsikt, og FOR en mat! Terningkast 6.

Avsluttet turen med et besøk på dyrepark/akvarium i Goteborg. Veldig mye forskjellig og se på.

Dobbel sjokoladeshake

God kveld skjønne lesere! Tenkte å tipse dere om noe digg å hive innpå når søtsuget sniker seg innpå om kvelden. Jeg snakker nemlig om Fitnessguru sitt nye pulver OneCasein. Det som gjør at dette proteinpulveret skiller seg fra de andre er at det er et naturlig og kremet protein med langsom fordøyelsestid noe som også gjør det mer mettende. Det egner seg derfor ekstra godt de gangene det er lang tid mellom måltidene, eller som en siste shake før du går til sengs.

(Produktet er tilsendt fra fitnessguru)

Kveldstur i solnedgang

Etter å hatt en solrik dag tok vi oss en kveldstur for å se solen ta farvel. Tanken var å komme oss opp på Lysøyfjellet før solnedgangen, men solen ble for rask og vi ble litt for treige (hehe!). Uansett en deilig tur opp på fjellet i fantastisk varme, var ikke hjemme før nærmere 01:00.  I dag håper vi også på fint vær, ser ut som det kanskje lysner litt opp nå. Mor dro inn til Trondheim i dag, mens Malin og kjæresten kommer utover senere for å blant annet feire Jesper sin bursdag i morgen! Her får dere noen bilder fra turen.

• 3

Grillkveld på Lysøya

God morgen! Håper alle nyter sommeren hvor enn dere er. Selv har jeg tilbragt den siste uka på vakre Lysøya. Været har derimot vært veldig varierende, så når solen først titter frem er det bare å nyte det til det fulle. Startet dagen med vafler til frokost i solveggen til våre snille naboer, før turen gikk inn til Bjugn for å besøke søte bestemor og handle inn grillmat. Når kvelden nærmet seg tok vi frem grillspydene, pølser og koteletter før vi storkoste oss verandaen.  Avsluttet soldagen med en fin tur på Lysøyfjellet.

• Rakel Lysø Drage

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen! :)