rakeldrage -
Hjem Add Instagram Weheartit Trening

Studietur til Berlin

Da var jeg hjemme igjen etter en utrolig flott studietur til Berlin i Tyskland. På søndag kl.12:15 var det klart for avreise fra Gardemoen, og de neste fem dagene besto bl.a av sosiologisk sightseeing, ambasadebesøk, pub-til-pub og mye mer. Det var ingen dødtid denne turen med ca 20 000 skritt hver dag (i følge helseappen). Noen av stedene vi ruslet til var Brandebourg Tor, Riksdagsdommen, minnesmerkene etter Holocaust og restene av Berlinermuren. Turen gikk for min del over all forventing, og jeg sitter nå igjen med mange flotte opplevelser, litt mindre penger og en haug med nye vennskap (og følgerne på Instagram!). Tusen takk for en super tur!

♥♥♥

• 0

Last night in Mallorca

Nå begynner hverdagen å nærme seg med stormskritt, og det er på tide å poste siste innlegg fra Mallorca (enn så lenge hvertfall, hehe!). Vår aller siste kveld vendte vi tilbake til en hyggelig italiensk restaurant i C'an Pastilla, hvor vi også spiste første dagen. Her ble det en saftig pizza på mor og far, mens jeg koste meg med en tallerken ravioli i fløtesaus, mmm! Avsluttet kvelden med noen flotte drinker med fargerik pynt og veeeldig lange sugerør. Tusen takk for en utrolig fin tur, mamma og pappa! ♥♥

Tapasaften

Er det noe Mallorca virkelig kan, så er det å lage god tapas. Dette fikk vi bekreftet da vi dro inn til Palma by for tredje gang. Her fant vi oss en hyggelig restaurant som lå litt gjemt i en koselig gågate. Med ulike retter og et glass med spansk Sangria på bordet, spiste vi og koste oss lenge. Personlig likte jeg dette spisestedet aller best!

Ca'n Pastilla

Ca'n Pastilla var navnet på området hvor vi bodde i Mallorca. Langs den lyse sandstranden var det fult av butikker og restauranter som strakk seg så langt øyet kunne se. Vi trengte derfor ikke å lete særlig lenge før vi hadde en ny restaurant å sette oss ned på for å nyte god mat eller bare en forfriskende drink. Tror vi telte ca 10 ulike steder vi prøvde ut, hvor det kun var en som ikke var heelt tipptopp. Med andre ord var C'an Pastilla et flott sted med mange muligheter!

Palma de Mallorca

På en av våre første dager i Mallorca dro vi inn til Palma by, kun et steinkast unna hotellet. Her tuslet vi rundt i byens hektiske gater omringet av mange store palmer og flott arkitektur. Det ble flere stopp i den stekende varmen (både spisestopp, is-stopp og drikke-stopp) før vi fant en havn med båter i de største og flotteste former. Etter alt vi rakk å se denne dagen, forsto vi fort at man må bruke flere dager til å oppleve Palma; både shoppingen, spisesteder og andre fasiliteter. Derfor ble det både en og to turer til inn hit :)

Mallorca

Hola amigos! Den siste uken har jeg tilbragt i varmere strøk med mor og far. Med spansk tapas, lyse strender, turkist hav og massse is fikk vi ladet opp batteriene (virkelig, 100%). Har tatt masse bilder på denne turen, så det er bare å glede seg til oppdateringer. Om jeg får tid tenker jeg å legge ut et innlegg fra Palma allerede i kveld. Vi blogges!
    !

Weekend i Göteborg

Da var jeg hjemme igjen etter en kjempeflott weekend i Göteborg med Jesper. Man trenger ikke å dra så alt for langt for å føle at man har ferie; bare det å komme seg bort fra mas og tjas er deilig! Det kan vi skrive under på, for i helgen har vi slappet av og koset oss maksimalt. På fredag sjekket vi inn på Hotel Riverton før vi gikk rundt i Göteborgs flotte gater og parker. Havnet til slutt på en fin restaurant hvor vi bestilte oss hvitvinsdampede blåskjell, mmm, vann i munnen!

På lørdag våknet vi opp på det flotte rommet vårt med strålende sol. Etter en lang og god hotellfrokost gikk turen til Liseberg hvor det ble berg og dalbaner, godteri, lykkehjul og masse latter. Virkelig en frydefull dag, som man sier!  Da vi var godt fornøyde med tivoli dro vi tilbake på hotellet og tok på oss penstasen, før middag i 12-etasje sto for tur. Her satt vi fra klokken åtte og langt ut på kvelden med god mat og drikke. FOR en utsikt, og FOR en mat! Terningkast 6.

Avsluttet turen med et besøk på dyrepark/akvarium i Goteborg. Veldig mye forskjellig og se på.

Turister i Praha

I tillegg til shopping og spising fikk vi også tid til å være turister i den fine byen. Noen av stedene vi dro til var bl.a gamlebyen og den flotte Karlsbroen. Dette er en bro over elven Vltava i Praha. Som vanlig var den stappet av folk og turister fra hele verden. Bortover broen er det også en rekke statuer og bilder. Noen av disse bildene skal bringe lykke og hell ved å berøre de, så vi tok såklart på opptil flere av bildene.

Avslutter med en liten selfiee. Tusen takk for en kjempefin tur, mamma og pappa! :)

Julestemning i Praha

Da var jeg tilbake igjen etter en veldig koselig familietur til Praha. Siden jeg hadde fri fra både skole og taekwondo ble det en tidlig julegave på familien glum. Her tilbragte vi tre fine netter, og på denne tiden rakk vi både å shoppe julegaver, klippe håret, tusle rundt i de koselige gatene, og spise masse deilig mat. For er det en ting Praha er flinke til, så er det å lage julemarked med søtsaker, julepynt osv. Skikkelig julestemning!

Som dere ser har jeg også klipt meg pannelugg igjen. Veldig uvant!

Ut på tur

God morgen allihopa! Denne helgen skal jeg ut av landets grenser igjen. I motsetning til når jeg drar for å gå kamp eller trene, skal jeg denne helgen bare slappe av og kose meg. Blir nok ingen blogging før på mandag så vil ønske dere alle en riktig god helg fra meg!
    Dotten min fra Island er også med på tur. Viktig å ikke fryse på ørene!

Serbisk aften

I går tok Jelena (vår serbiske tolk og guide) oss med til en flott resturant i byen. Her var det duket for Serbisk aften med masse god mat og levende musikk av Serbere. Vi ble gode og mette før vi dro tilbake for en god natt søvn. Nå er vi klare for første dag i hallen. I dag går Jostein, Kristoffer og Vithu!

Blue Lagoon

Siste innlegget fra Island er fra The Blue Lagoon, som er en av Islands mest besøkte attraksjoner. Med sine varme kilder, naturlig ansiktsmaske og vannmassasje skjønner jeg godt hvorfor det er så populært. Vannet i lagunen har hele året en behagelig gjennomsnittstemperatur på 37°C, og enkelte steder kokte det nesten. Veldig godt for kropp og sjel!

En herlig gjeng! I morgen drar vi videre til Serbia for å sparke fra oss.

Kayaking in iceland

Heisann hoppsann! Nok en vellykket Team Nordic Camp er over. Denne gangen fikk vi også se hva Island har å by på. Har tenkt å dele turen inn i flere innlegg så det er bare å glede seg. I tillegg til mange gode treninger blir det også tid til sosiale aktiviteter. Etter treningene på lørdag dro vi ned til et vann hvor vi fikk beskjed om å hoppe inn i regndressen og finne oss en åre. Vi skulle nemlig i hver vår kajakk noe som gikk veldig greit med tanke på lite erfaring. Senere var det tid for å sette seg i boblebadet ute, eller ta en titt på spøkelseshuset som var i nærheten. Her har dere et bildedryss:

Siste dag i Kroatia

Good morning sunshines! Nå er det knapt 10min til vi setter snuta hjemover til Norge etter en kjempefin uke i Kroatia. Siste dagen vår i går startet med intervaller ute solen før det ble taekwondo senere på dagen. Dette ble også vår siste økt denne turen. Som belønning ble det kinokveld etter middag hvor vi fikk kjøpt oss godteri og iiiis, noe vi har holdt oss unna hele uken. En finfin avsluttning på en finfin uke!

Partytime

Hola partypeople! I går var det som sagt partytime etter middag. Dette foregikk i kjelleren til matsalen hvor det ble servert snacks og litt diverse. Her hadde vi til og med vår egen dj, så det ble masse bra musikk og mye morsom dansing helt til klokken slo tolv. Utrolig hvor mye energi man plutselig kan få takket være litt god musikk. Det var også noen priser som ble utdelt i går; to av disse gikk til Julie fra Heimdal og vår egen kjære Salsabil.

Beste utvikling i juniorklassen ble Julie, mens Salsabil fikk prisen for beste teamplayer.

Zadar

Heisann hoppsann! I dag har vi tilbragt mesteparten av dagen i Zadar. Vi har nemlig hatt fridag, noe som betyr null trening. Startet dagen med en liten tur ved havnen hvor vi fikk prøve diverse briller og annet dilldall. Solen varmet og det var snart på tide med en dukkert. Vi dro derfor videre til en fin strand hvor vi fikk steke, ta bilder og bade masse. Etter en god del timer i solen dro vi til nærmeste shoppingsenter for litt shopping. En perfekt fridag før det er tilbake til hardtrening igjen i morgen.

Slik bor vi

God morgen! Mange av dere lurer sikkert på hvordan vi bor når vi er på treningsleir. Hvis dere tror at vi bor på luksushotell med eget tørkestativ og kingsize senger så tar dere feil. Likevell har vi det toppers på våre små og romslige rom. Så lenge vi har et sted å sove, og noe å henge svette klær på er vi som regel fornøyde.

Her har vi skoavdelingen til jentene pluss litt av "tørkestativet".

Resten av tørkestativet fortsetter både oppover og nedsover rekkverket.

Her har vi sengen hvor jeg tilbringer skjønnhetssøvn min sammen med hyggelige svensker og min andre norske roomie Frida.

Holdte nesten på å glemme naboen vår. Hils på "froggie".

Strandlivet i Skradin

Hei hei! Nok en svett men herlig dag er over i Kroatia, Skradin. Startet med intervaller i dagtidlig noe som ble veldig svett og slitsomt. Men uansett hvor slitsomt det er, føles det alltid godt når man er ferdig. Etter første trening kl.10 har vi fri hele dagen frem til vår andre trening kl.18. Mellom disse treningene nyter vi derfor late timer på stranda. Stranda ligger kun et steinkast unna treningssenteret så vi har det ganske greit kan du si.

Kroatia

God kveld ! Siden vi landet i Kroatia kl. 09:15 i dag har det gått i ett sett. Vi ble først kjørt til treningssenteret hvor vi skal tilbringe den neste uken, før vi fikk pakket ut tingene våre. Deretter var det rett på med treningsklærne for å gjøre oss klare til første økt som ble styrke på bein. En slitsom men bra økt. Senere var det taekwondo og teknikk som sto for tur etterfulgt av middag og avslapning. Nå lengter vi bare etter en god natt søvn slik at vi kan gjøre oss klare for en uke med mye trening, sunn mat og sosiale aktiviteter. Ser nå at det blir mye babling og oppramsing fra min side, så er vel på tide å runde av. God natt allihopa!

Dagens middag ble gul svamp(??) med brun saus. En interessant smaksopplevelse!

Camping på Jeløya

Denne helgen tok jeg og Jesper nok en spontantur til Jeløya hvor Trygve og mormoren til Jesper har Camping. Jeg har aldri vært på camping før så dette var en ny opplevelse og fin opplevelse for meg. Hadde i utgangspunktet sett hvor meg at folk bodde i små og trange campingvogner, men heller tvert i mot. Her bodde folk med fine store vogner med flotte årstelt, fin hage, båt og utsikt mot havet. Må si jeg storkoste meg denne helgen hos Karin og Trygve. Vi badet i det varme vannet, spiste mat rett fra grillen, slappet av i solen og fisket på kvelden. Til og med jeg fikk fisk og til sammen ble det 9 makrell og 2 sei.

Familiekos på stranda

Det er ikke hver dag at hele Lysø-familien møtes, men denne gangen var nesten alle på ferie likt. Vi samlet oss derfor på stranda med kjærester, hunder og barn for litt familiekos. Familien vokser stadig og det er så koselig med slike treff.

Fiskelykke

Hele uken har Jesper snakket om å fiske, så i går tok vi endelig med oss fiskestanga ut på tuppen av Lysøya. For å være ærlig hadde jeg ingen forventninger om å få fisk, men der tok jeg feil. Etter ca en halvtimes tid nappet det i snøret og opp kom dagens middag. Veldig gøy og veldig godt! Mens vi satt på berget så vi også noe som lignet en delfin. Dette var en fin og svart nise. En veldig vellykket fisketur.

Så glad!!

Sommeridyll

I går var en veldig fin og innholdsrik dag. Solen sto høyt på den blå himmelen og vi benyttet anledningen til å se oss litt rundt på Fosen. Startet med å dra på graven til kjære bestefar for å ordne litt der, vanne og plante nye blomster. Rundt kirka er det også veldig fint  og idyllisk så vi gikk oss en tur med Snuppa ned mot havet. Planen videre var egentlig å dra tilbake til Lysøya, men vi tok en spontan beslutning om å dra til Åfjord hvor Kristin og Stine har hytte, koselig!

Etter vi hadde vært en liten tur i Åfjord dro vi til Stokkøya. Innlegg om dette kommer senere.. :)

Strandliv

Hei igjen! De siste dagene med hetebølger har ført til hyppige strandbesøk. Vi har ligget i bukta rett ved oss sammen med flere hyggelige trøndere. Snuppa er såklart med på det meste, og i går var det så varmt at hun satte seg i trillebåra til og fra stranda. I dag har vi også vært en tur på stranda i Åfjord hvor Kristin og Co har hytte. Dette kommer det derimot innlegg om senere.

Solmorgen

Good morning! Det er nok en solrik morgen her på Lysøya, og vi har nettopp spist deilig frokost på verandaen. I går tok vi oss en løpetur rundt Rømmesfjellet så i dag skal vi bare slappe av og nyte tilværelsen. Om ikke lenge skal vi til bukta og bade, slappe av og kose oss. Herlig med norsk sommer når man kan ha det sånn som dette.

Avslutter innlegget med et lite blinkskudd, fine som alltid, hehe!

Turen i mobilbilder

Hei hei! I skrivende stund sitter vi på verandaen og nyter sola i Trøndelag. Kom frem hit til Lysøya etter en lang men fin tur fra Oslo i går. Vi tok oss god tid med mange koselige stopp på veien. Her har dere turen i mobilbilder, enjoy!

Første stopp: STANGE. Her ble vi tatt godt i mot av "tante" Unni med nystekte vafler og god prat.

Andre stopp: DOMBÅS. Etter en god stund med kjøring satte vi oss ned på Dombås for å spise og lufte Snuppa.

SNAPCHAT: Det ble også tatt en god del bilder på Snapchat både av søte Snuppa og veien.

Trede stopp: TRONDHEIM. Endelig var vi i Trondheim hvor vi ble møtt med smil og klemmer fra gode "tante" Bjørg. Her ble det også varm mat og dessert før turen gikk videre.

Siste stopp: LYSØYA! Da klokken nærmet seg 23:00 kunne vi svinge opp mot sommerhuset hvor Mamma og Kristin ventet på oss. Da var både jeg, sjåfør og hund slitne så det tok ikke lange tiden før vi fant sengen.

Ut på tur, aldri sur! Ha en fin dag! :)

Siste kveld

God morgen! Nå er det knapt en time igjen før vi må pakke sammen koffertene og sjekke ut av hotellet. Flyet vårt går ikke før i kveld, så skal legge fra oss koffertene og nyte de siste timene i fine Spania. I går ble altså vår siste kveld her nede. Da dro vi på en av de finere restaurantene i Fuengirola hvor vi koste oss med treretters. Det ble Pil-Pil til forrett, biff og kylling til hovedrett og Creme Brulee til dessert. En perfekt middag etter en perfekt tur i Spania. Avsluttet kvelden med VM-finale i et strøk med masse liv og jubel.

Hasta Luego España!

Tivoli World

Hola señoritas (og noen señores?)! Dette ble vår andre gang på Tivoli denne turen. Forskjellen fra første gang var at dette var mer som Tusenfryd med inngangsbilletter og berg-og-dal-baner. Vi var der igjen med Marte, Preben og familien hans helt fra klokken ni til over midnatt. På denne tiden rakk vi å ha det veldig mye gøy med masse forskjellige attraksjoner. Det var alt fra berg-og-dal-bane og fly, til spøkelseshus og gokart. En morsom og innholdsrik kveld.

Avsluttet kvelden med Tømmerrenna hvor vi ble gjennomvåte, selv med poncho.

Aqualand

Denne uken har gått veldig fort og plutselig var det fredag igjen. Gårsdagen ble tilbragt på Aqualand som ligger ca 15min med unna Torremolinos med bil. Har ikke vært på badeland siden jeg var en liten jente men gøy var det fortsatt. Vi lånte badering og tok masse forskjellige sklier i tillegg til litt steking og spising i sola. Var der fra det åpnet og nesten helt til det stengte med Marte, Preben og familien hans. Tok noen bilder før det ble fullt med badeglade folk. Nå skal vi spise på kinaresturant før det blir tivoli.

Fotballkveld i Benalmadena

I går dro vi inn til Benalmadena med Preben og Marte for å se fotballkamp og spise middag. Deretter dro vi til et fancy utested som lå på strandkanten. Sofaen vi satt i var plassert ute på sanden med et lysende bord og vannpipe. Har heller aldri prøvd vannpipe før, men syns det var overaskende gøy å blåse røyk ut nesa som en ordentlig Drage (lenge leve barnsligheten). Her ble vi sittende her med vannpipe og fine drinker til  Argentina stakk av med seieren.

God natt fra Drage! (arti, hehe!)

Kjærestekos i varmen

Hola! De to siste dagene har jeg og Jesper tilbragt litt alenetid i varmere strøk. Vi har brukt dagene på å slappe av på stranda, spise masse god mat og shoppe litt diverse. I Fuengirola spiste vi på en koselig italiensk restaurant før vi tok desserten litt senere på kvelden. Da ble det Gofre på meg noe som er en spansk versjon av Belgisk vaffel med is, krem og sjokoladesaus. Så veldig usunt men så veldig godt. Mmm.. Gårsdagen besto også av shopping og titting, før vi satte oss ned med en drink for å se gårsdagens elleville kamp; Tyskland mot Brasil. Ay ay sier jeg bare.

Fish Spa

Jeg har alltid vært litt skeptisk til å stikke beina ned i et basseng med små kjøttetende fisker. Men etter litt om og med ble jeg med på å ta Fish Spa for første gang. Det kilte som bare det i 20 minutter. Verst var det da fiskene bet seg fast rett under foten. Uansett ble beina myke som babyromper og fiskene var gode og mette etterpå. En vinn-vinn-situasjon?

Bursdagsmiddag

I de lange gatene i Fuengirola er det stappfullt av restauranter og barer. Det er vanskelig å vite hvor man skal sette seg ned, men hvis man først finner et bra sted så er det gjort. På fredag satte vi oss ned på en restaurant som lå cirka midt i den ene gaten. Der var maten litt dyrere men det var virkelig verdt det. Her var det deilig biff, pasta og god dessert. Det var så godt at bursdagsbarnet valgte å dra hit i går også. Her har dere derfor bilder fra begge dagene.

Birthdayboy

Hei hei! I går ble den fine kjæresten min 21år. Startet som sagt feiringen allerede kl.00:00 på sportsbar i Fuengirola med god stemning og mange bra folk. Deretter ble det noen timer søvn før jeg vekket han på sengen med rullekake og gaver. Av meg fikk han litt morsomme ting som hulahulabånd og partybriller i tillegg til en skjorte fra Ralph Lauren. Senere dro vi ut for å spise middag men tenkte å legge disse bildene i et eget innlegg.

Party in Fuengirola

Hola amigos! Forkjølelsen var heldigvis kortvarig denne gangen (bank i bordet) og jeg var tilbake i godformen allerede i går. Da dro vi inn til Fuengirola som ligger ca 15min unna med tog. Vi spiste først en deilig middag før vi dro til nærmeste sportsbar for å se Brasil kl.22.  Der var det topp stemning og etter hvert kom også Tina, Sofie og Martine som er tre fine venner av meg. Det var faktisk helt tilfeldig at vi skulle på ferie hit rundt samme tidsrom. Vi hadde det kjempegøy til langt på natt med god musikk, fotballkamp, dansing og prating. Klokken 00:00 ble Jesper 21år noe som igjen hevet stemningen, og i dag blir det enda mer feiring av han. Hurra!

Rolig dag

I går ble det en rolig dag på oss. Marte og Preben skulle inn til en annen by, mens jeg har blitt en smule forkjølet. Startet derfor dagen med et glovarmt bad og bok. Jesper dro for å trene med Preben klokken ti og kom hjem med nesespray og strepsils til meg. Snille kjæresten min! Så tok vi oss en lang "siesta" før vi klokken fem dro oss opp av sengen for å spise lunsj. Det ble en sen men god lunsj på "La cabaña" hvor de serverer veldig god mat. Deretter ble det litt småshopping i de lange gatene opp fra stranden; begge to kom bl.a tilbake med klokke og nytt sææstebånd.

• 0

Tacokveld og minigolf

I går bestemte vi oss for å slappe av og spise middag i leiligheten til Preben og Marte. De serverte hjemmelaget taco/fajitas på den eksklusive terrassen deres med utsikt mot havet. Maten smakte veldig godt og vi ble sittende en liten stund med chips og musikk før vi dro ut. Da var det minigolf som sto på planen. Det var alle mot alle noe som ikke gikk heeelt min vei. Men det er jo om å delta, ikke sant?? Gøy var det uansett.

Så var det minigolf:

Suss suss!

Tivoli de Torremolinos

Hei og hopp! Endelig funker nettet neesten som det skal. Må bare smøre meg med litt ekstra tålmodighet så kommer bildene opp til slutt. Uansett; På kvelden i går dro vi til et lite lokalt tivoli i Torremolinos. Her hadde de alt fra airhockey til dansematte pluss godteri, is o.l. Siden vi alle er ganske konkurransemennesker ble det også flere omkamper noe som gjorde at vi ble her en god stund. Da vi hadde spilt, danset og kastet dro vi til nærmeste bar ved stranden hvor vi avsluttet kvelden med en fargerik drink.

Første kveld

Hola amigos! Første kvelden vår i Malaga var også Preben sin bursdag. Da ble det kjole og skjorte før vi tuslet ned til sentrum. Der fant vi til slutt en fin restaurant hvor vi satte oss ned for å spise middag. Senere tuslet vi litt mer før jeg og Jesper tok en tidlig kveld. Begge var veldig slitne etter turen med lite søvn. Ellers er det veldig tregt nett her noe som er veldig irriterende i og med at vi har betalt for 7 dager.. Vet ikke om det blir blogging hver dag med dette nettet her for å si det sånn. Men men, det er vel bedre med litt blogging enn ingenting? Bort sett fra nettet har vi ingen bekymringer her i varmen. Sol, sommer, strand, mat.. ah, livet!

Nettet er så tregt at jeg bare fikk lastet opp et bilde. Her har dere Preben og Marte.

(mange timer senere; Nå kommer resten:

Preben fikk også en gave som han ble veldig fornøyd med.

Hola Spain!

Nå sitter vi på senga etter vår første dag på stranda i Spania. Landet i Malaga kl.10 i dagtidlig før turen gikk til hotellet vårt Gran Hotel Cervantes. Som i fjor fikk vi et fint og romslig rom med nydelig havutsikt. Her kan vi nyte 14 dager i sol og varme uten problem. I dag har Preben bursdag så i kveld skal jeg, Jesper, Preben og Marte ut å feire.

Ready for Spain!

Da har vi nettopp inntatt frokosten her på flyplassen og er straks klare for Spania. Hasta luego bby!

Reisefeber

Hei og hopp! Nå er det bare tre dager igjen til Spania og reisefeberen er til å ta og føle på. Gleder meg kjempemasse til to uker i varmere strøk sammen med kjæresten og gode venner. Holder på å pakke ned alt som trengs nå; topper, kjoler, bikini, treningstøy og noe å lese på. Dette blir bra!

Snekker

Klarer fremdeles ikke å si om snekkerbukse er barnslig eller kult.. kanskje en blanding? Deilig er det hvert fall.

Snekker-Cubus // Topp-BikBok // Solbriller-Remafesten

Video fra Las Vegas

Hei og hopp! Har satt sammen en liten video fra Las Vegas på ca 5min. Reporter Jelena tar oss med på en vanlig dag i hallen før vi avslutter dagen med å ferie 18-årsdagen hennes. Ta en titt :)

Un día cultural

Da var jeg endelig hjemme igjen og har nå klart å laste opp alle bildene fra turen vår på onsdag. Skal ikke skrive så mye annet enn at det det var en veldig varm, fin og kulturrik dag for oss alle.

Guadalajara

Hotellet i Guadalajara er helt utrolig. Jeg og Frida har fått gleden av å tilbringe en natt i den grønne etasjen før vi drar videre i morgen. Heerlig! Nå venter trening med Jalisco Team før vi kan legge oss i de deilige sengene. Bilder fra turen i går kommer senere.

Livet i La Loma

Hola amigos! I skrivende stund sitter jeg ved bassengkatnten etter to økter her i La Loma. Første økt i dag var som sagt eksplosiv styrke klokken 07. Deretter ventet frokosten  som besto av eggerøre, bacon og frisk frukt. Da magen var god og mett ble det tid til en liten powernap før neste trening startet kl.10. Denne besto av mange sparkedriller og vi fikk kjørt oss skikkelig i to timer. Slitsomt men gøy! Nå skal vi sole oss og slappe av før siste økt blir taekwondo.

Mexico

God kveld! Da var vi i Mexico, nærmere bestemt La Loma. Første treningen i dag ble 40min løping ute i sola etterfulgt av en lettere taekwondoøkt senere på dagen. Mellom treningene får vi også servert deilig og sunn mat rett ved hallen så det er ikke mye å klage på. De neste dagene skal vi trene tre ganger om dagen, både taekwondo, styrke og kondisjon. Første økt i morgen starter med styrke allerede klokken 07, så tenker det er greit å få skjønnetsøvnen min nå. God natt kjære lesere.
    En liten del av La Loma. Helt greit!

Princess Las Vegas

Siste kvelden vår her i Las Vegas ble brukt til å feire 18-årsdagen til fine Jelena. Etter mange gode kamper i hallen kunne vi ta oss en velfortjent feiring alle sammen. Da klokken var halv ni ble vi hentet av en av de største limousinene i Vegas. Dermed åpnet vi champisen og feiringen kunne starte. Vi kledde Jelena med en søt krone og ett bånd hvor det sto "it's my birthday" før vi inntok Bellagio. Der fikk vi nydelig mat og drikke før vi dro ut blandt vegas ville gater. En perfekt avsluttning før vi nå drar videre på treningsleir i Mexico.

Caesars palace

Hei og hopp! Dagen i går startet med en deilig frokost på hotellet før vi dro videre til hallen. I og med at ingen fra Tveita gikk i går kunne vi lene oss tilbake og se på kamper noe som var helt greit. Da klokken nærmet seg seks/sju satte vi kursen tilbake til hotellet og i det vi er på vei ut plinger det inn en melding på telefonen til Gunnar; han har blitt bestefar!! Vi blir alle like glade på hans vegne og gjør oss klare til å feire. Siden det ikke er hver dag at coahen blir bestefar feiret vi det hele med en god middag på Caesars palace, et av Las Vegas desidert fineste hotell.

Vegas by night

Først og fremst må jeg komme med den gledelige nyheten om at vi endelig har fått koffertene våre. Alle jentene spratt opp av sengen så fort vi fikk bekjeden. Nå er vi så og si i lykkerus hele gjengen. Men tilbake til overskiften; I går brukte vi kvelden på å spasere langs stripa, spise kinamat og ta masse bilder.

Kisses!

I vegas uten koffert

Hei hei! Da vi endelig var fremme i Las vegas dukket ikke bagasjen til oss jentene opp. Mest sannsynlig blir bagasjen vår sendt fra London i morgen så vi håper på det beste. I mellomtiden fikk vi hvert vårt lille overlevelsessett med kam, tannbøtste, tannkrem, deokrem, shaver og shavingkrem. Så vi skal nok klare oss, Hehe! Nå ligger vi rett ut på senga og er mer enn klare til å slukke lyset. God natt her fra vegas!

Chicago

Nå sitter vi på flyplassen i Chicago etter å ha reist i over 24timer. Vi har bl.a sovet på benkene på flyplassen i London, så nå gleder vi oss til å sette oss på det siste flyet til Las Vegas. Nettet mitt renner sakte men sikkert ut nå men tenkte bare å informere dere om at vi fortsatt er på reisefot. Klokken er forresten 16:15 her borte. Blogges senere!

Celina og Frida sier hei.

Jerusalem og Betlehem

Først må jeg bare si at denne turen har vært en opplevelse for livet. Før vi dro ned til Israel hadde jeg aldri trodd at vi ville rekke så mye bare på en helg. Ferden startet med å besøke Jerusalem og klagemuren. Vi hadde forberedt oss godt med hver vår lille lapp som bar våre høyeste ønsker. Disse presset vi inn i de små sprekkene i veggen. For å kunne gjøre dette fikk vi sjal og skjørt for å dekke til knær og skuldre mens Gunnar hadde på seg en kippa kjøpt i Jerusalem. Dette måtte vi også bære på oss da vi gikk inn i kirken hvor Jesus sin grav lå.

Etter å ha sett hvor Jesus ble begravd fant vi ut at vi også ville se hvor han ble født, nemlig i Betlehem. Da GPS-en sa at vi nærmet oss merket vi fort at vi ikke var i Israel lenger. Damene bar slør på hodet og det palestinske flagget vaiet i vinden. Først ble jeg litt skeptisk til hvordan dette ville gå men fant fort ut at dette var et sted hvor palestinere og israelere bodde blandet i et håp om fred. "Vi er jo tross alt mennesker" sa han som guidet oss til fjøset der Jesus ble født. Herlig å høre slikt spørr du meg. Fjøset var blitt bygget på slik at dette var en felles kirke. Vi ble ført ned i et lite rom. Her fikk vi se en stjerne som markerte hvor jesus ble født i tillegg til hvor de la han etterpå. En veldig spessiel opplevelse å være der.

I tillegg til veldig mye historie i dette landet er det også et hav av suvernier, klær, skjerf og krydder. Strøkene var fulle av godsaker og det ble såklart innkjøp både fra Jerusalem og Palestina.

Avslutter innlegget med noen bilder fra toppen av Betlehem. Shalom Shalom!

Tel Aviv

Shalom! Etter en veldig lang reise kom vi oss endelig frem til Tel Aviv i Israel i natt. Vi sjekket inn på et lite hotel hvor vi lå i natt. I dag veide vi oss før vi ble flyttet over til drømmeleiligheten. Vi har vel aldri ligget et lignende sted noen gang. Vi har hele tre soverom, to bad, fire terraser, to kjøkken og en kjempestilig stue. Utsikten fra den største terrassen er også nydelig. Synd vi bare skal være her noen dager. Her kunne vi godt vært i noen uker for å si det sånn. Nå skal vi snart ut en tur før det blir en tidlig kveld. I morgen går turen til Jerusalem. Gleder meg!

Får bare unskylde dårlig kvalitet på bildene. Skal redigere de når jeg kommer hjem. Men alt er vel bedre enn ingenting? :)

Jentekveld

På lørdag ble ukens første strøk med maskara påført og kjolen ble endelig dratt ut av kofferten. Det var nemlig tid for jentekveld! Etter å ha spist oss mette på pizza med resten av teamet dro vi jentene ned til havnen for å kose oss. Der bestilte vi hver vår dessert og alkoholfrie drinker. En kjempefin avsluttning på en kjempefin uke i Kroatia.

Last day in Skradin

Siste kvelden vår i Skradin dro alle fra Team Tveita ut for å spise sammen med våre islandske venner. Når vi for en gang skyld hadde ordnet oss ble det såklart tatt masse gruppebilder før middagen ble servert. Pizza og iskaldt vann har ikke smakt så godt på lenge. Vi ble sittende en god stund å spise, snakke og ta bilder før vi jentene dro videre på vår lenge etterlengtede jentekveld. Disse bildene kommer såklart i morgen!

Matchdag og kinokveld

Etter en rekke gode og læringsfulle taekwondo-økter var det på tide med matchdag på fredag. Det ble satt opp fire matter hvor det ble ca 10 kamper på hver matte. Jeg fikk gått tre kamper mot tre flinke svensker. Deilig å få kampfølelsen tilbake etter en sommer med omtrent null sparking. Ble desverre ingen bilder fra selve kampene men har to bilder fra salen.

Intervaller i solen ble dagens andre og siste økt før det ble mat. Med såppas mange treninger er det viktig med påfyll noe som gikk i frukt, sportsbarer, pasta og masse drikke. Den ene dagen spleiset vi jentene på en megamelon som vi nøt der vi bodde.

Fredagkveld dro vi på kino hvor vi jentene så filmen "Now you see me". Veldig spessiell film spør du meg men uansett deilig med ett avbrekk også. Utenfor kinoen møtte vi på ett par boys som ville ta bilder med oss. Hardt å være kjendis altså!

• 8

Take me back to paradise

Nå som hverdagen er tilbake for fullt blir det nesten som å pine seg selv å se på disse bildene fra Solaris. Det var etter tkd-treningen på onsdag at trenerne hadde bestemt seg for denne turen. Stranda i Solaris var helt fantastisk med noe av det klareste vannet jeg har sett og skyfri himmel hele dagen. Dette resulterte såklart i ett par (tusen) bilder i vannet før vi avsluttet dagen med 40min løping på kvelden.

Ser dere hjertet?

Bilder kommer senere!

Hei hei! Nå er vi ferdig med dagens første økt som besto av styrke på bein. Kjørte hardt i dag så blir spennende å se hvordan beina fungerer i morgen. Har forresten funnet ut at det bare blir tull å legge ut noen bilder her og der..med dårlig kvalitet. Derfor får dere heller glede dere til neste uke da det kommer maaaasse fine bilder. Slenger med de fire siste mobilbildene fra Krka og Solaris så blogges vi heller på søndag.

Adios!

Bading og trening i Skradin

God morgen finfolk! Nå sitter jeg å blogger fra pc-en til en på kontoret her. Klarte nemlig å glemme laderen til pc-en hjemme så har ikke faatt lastet over bildene fra kamera... Flinke meg!  Fikk bare lastet opp ett par bilder nu saa resten blir mobilbilder. Uansett har vi det topp i Kroatia. I går hadde vi to økter hvor den første var intervaller mens den siste var tkd. Mellom treningene blir det også bading og soling på stranda som bare ligger et steinkast unna. Om ca en time går turen til nasjonalparken Om jeg ikke tar helt feil. Det er vist et veldig fint sted så kamera og mobilen blir såklart med.

Over og ut!

Kroatia

God kveld fra Kroatia! Nå sitter vi utenfor treningssenteret hvor vi har tilgang til gratis nett. Har nettopp spist god middag etter vår første økt her nede som var teknikk og taktikk. Skal snart rusle tilbake til hotellet der vi ligger før det blir godt med søvn. Sto opp så tidlig som kl.03 i dag så er ganske slitne nå. Var også på bursdagsfesten hos Yohanna i går med Frida og Annicken. Der ble det pizza, snacks og masse musikk før vi dro tidlig hjem.

Siste dagen

Tilbake i Oslo og været er ikke til å klage på her heller. Våknet i dag med strålende sol på verandaen før jeg dro på VallHall for å trene styrke. Nå sitter vi å ser tilbake på bildene fra den fine turen vår i Barcelona. Har hatt mange fine stunder. Siste dagen vår droppet vi å dra på standa. Vi sov heller til vi våknet før vi tok oss en deilig frokost ute på ett fint spisested. Etter frokosten var inntatt var vi turister før turen gikk hjem til Jesper som sto på flyplassen å ventet. Han hadde ordnet en kjempefin ramme med tre bilder fra Rhodos pluss et søtt kort♥

Barcelona by night

Barcelona er virkelig nydelig om kvelden. Når mørket har lagt seg kommer alle de store romantiske lysene frem og smugene blir enda kosligere. Siste kvelden vår her var i går. Da bestemte vi oss for å ta en ordentlig god middag, og fant oss ett koselig og bortgjemt strøk med herlig mat. Der ble vi sittende en god stund og nyte tilværelsen. Trist at tiden har gått så fort men igjen har vi fått tatt masse fine bilder å se tilbake på. Vi har også noen timer på oss å slappe av og nyte en is i Barcelona før flyet går hjem til Norge i kveld.

• 6

Rundt om kring i vakre Catalonia

God dag alle sammen! Nå har vi ordnet oss og er snart klare for å spasere ute i varmen igjen. I går ble det mye av den slags da vi bestemte oss for å utforske vakre Catalonia som det heter her vi er. Det første som fanget blikket vårt var faktisk H&M. Det var uten tvil den største og fineste H&M-butikken jeg har sett. Stor inngang med blinkene trapp og vegger etterfulgt av enda flere trapper. Nesten som dratt ut av en film. Så her stoppet vi for å ta noen bilder og titte før vi ruslet videre.

Innover i smugene var det stappet av forkjellige butikker. En av dem var likevell ekstra fristene å ta en tur innom, nemlig godteributikken. Godteri i alle slags farger ble med i to små poser hjem for litt kos på hotelrommet.

Det var ikke bare godteri som ble med tilbake til hotellrommet. Pappa fikk seg bl.a en fin hatt, mamma en vifte fra Barcelona og jeg noen andre godsaker som dere sikkert får se på bloggen senere.

TIl slutt var det på tide å legge fra seg innkjøpene før vi senere dro ut for å spise. Men først fant vi en nydelig fontene rett utenfor der vi bor.

Avslutter innlegget med et spark. Over og ut!

Turister i Parc Güell

Som jeg nevnte i går var vi i den berømte parken Parc Güell. Parken ble tegnet av den katalanske arkitekten Gaudi, og ble bygd på starten av 1900-tallet. Hele plassen var prydet med kreativ arkitektur og nydelig porselen i alle farger. Ved hovedinngangen var en av parkens kanskje fineste attrakjsoner; en liten vannfontene og den kjente porselensøgla, Font del Drac. Stiene stoppet aldri og trappene var lange. Da vi nesten var på toppen satte vi oss ned for å nyte en is og Sangria i den hete varmen før vi gikk videre. En herlig opplevelse.

Vamos a la playa - Barcelona

Hola amigos! Mye har skjedd på kort tid. Siden vi annkom Barcelona i gårkveld har vi både vært på stranda, gått i gatene og spist flere ganger. Det første vi gjorde etter å ha lagt fra oss baggasjen var å titte litt rundt og spise en deilig middag på "La rambla". Selv om det ble sent i går klarte vi å komme oss tidlig ned til stranda som ligger ett lite stykke unna. Der lå vi å stekte oss og badet ett par timer før det ble lunsj ved sjøen. På resturanten kom vi i prat med en annen tremannsfamilie og fant etterhvert ut at jenta også het Rakel, eller Rachel. Gøy med en ny navnevennine. Etter utveksling av facebook-navn dro vi på hotellet for å dusje før vi dro til den berømte "Parc Guell". Der tok vi masse bilder, men innlegg om "Parc Guell" kommer i morgen. Adios!

Vi kjører EEEEE6

Etter en utrolig fin og innholdsrik uke i trønderlag gikk ferden hjem i går. Våknet opp til herlig frokost hos Bjørg før vi startet å kjøre. Første stopp på E6 var på selveste "Dovregubben". Der ble det inntatt lunsj og en god kanelbolle ute i solen. Deilig å føle solen varme etter en regnfull uke på Lysøya.

Andre stopp var på Dombås hvor vi fikk hilse på trollet med den store nesa før vi dro videre på E6. Hoppebilde er et "must".

Trede stopp ble også vårt andre spisestopp. Da stoppet vi på Sinclair Vertshus for å ta oss en god middag. På meg ble det en stor og god salat etter en nokså usunn uke i trønderlag.

Siste stopp før vi var hjemme i Oslo var på Stange. Der ble vi "gjenforent" med papsen som satt i solveggen å ventet på oss.Unni hadde nok en gang disket opp med godsaker, denne gangen ble det herlige jordbær fra stange og yoghurtis.

Lindos

Heisann hoppsann! Nå er det ikke lenge til vi sitter på flyet hjem til Oslo. Tiden har gått alt for fort men dette er virkelig en ferie jeg aldri kommer til å glemme. Vi har hatt det kjempefint hver eneste dag og gjort masse forkjellig bare på en uke. I går var siste hele dagen vår her i Rhodos og vi valgte å bruke den i Lindos. Lindos er et utrolig vakkert og idyllisk sted med hvitkalkede hus og turkisblå hav. Hvis du noen gang skulle være i Rhodos må du ta deg turen dit. Det er virkelig verdt det. Vi brukte tiden vår i Lindos på å bade, sole oss og til slutt besøke Akropolis som er Athenas tempel 116meter over havet. For å komme oss til toppen tok vi nytte av  "Lindostaxi" hvor vi fikk sitte på eselryggen. Litt skummelt men også en veldig morsom  opplevelse.

Gamlebyen

Siden vi kom hjem såppas sent fra Rhodos By ble det ingen blogging i går. Vi dro inn til byen rundt klokken seks og ble der en god stund. Det ble litt titting og shopping før vi havnet på et gresk utekjøkken med deilig gresk kebab. Kamera ble desverre ikke med, men ikke fortvil for jeg har mange fine kamerabilder fra søndagen da vi var i den koselige gamlebyen her i Rhodos. Elsker de koselige strøkene med resturanter og butikker i alle slag. Fikk endelig smakt på ordentlig gresk Moussaka også, mmm!

Tennis på høyt nivå

I går bestemte vi oss for å spille tennis i stedet for å dra inn til byen på kvelden. Første runden (eller settetsom man kanskje kaller det..) ble meg og Jesper mot to utlandske gutter. vi telte ikke poeng men tror nok vi var ganske jevne. Da de to guttene hadde takket for matchen var det Drage VS Thorsø. I føste sett knuser jeg så og si Jesper, men til slutt ender stillingen 2-1 til han takket være masse flaks, hehe ;) Så var det rett på rommet, dusje, blogge og smøre inn kroppen med AloeVera før vi så på film og spiste takeawey-pizza. Ble en smule solbrent i går så var deilig med en daffekveld. I dag har vi vært i gamlebyen men kommer mer om det på bloggen i morgen. Stay tuned!

Opera Steak House

Dagen i går ble avsluttet på Opera Steak House i Faliraki. Noe av det beste Jesper vet er biff på BigHorn, så prøvde derfor å finne en lignende resturant. Om du spør meg syns jeg dette stedet var minst like bra. Resturanten var nydelig utformet med fin musikk, åpent tak og utsøkt mat. På jesper ble det såklart biff mens jeg tok en deilig pasta. Til dessert ble det banansplitt og en bursdagsdrink før jeg kom med min siste overaskelse; et smykke med gravering på baksiden. Var veldig spent på om han ville like det, men med en gang han åpnet gaven forsto jeg at det falt i smak.

Dobbelfeiring i varmen

Hei! I dag har vi bare grunner til å feire og virkelig kose oss. Den fine gutten min blir nemlig 20 år og i tilleg har vi vært sammen i hele 9 måneder i dag. Feiringen startet allerede fra morgentimene da jeg vekket han på senga med gaver, rullekake og gull-champis som han ble veldig glad for. Resten av dagen har vi bare koset oss til det fulle i sola med paraplydrinker og partybriller. For første gang ble det også vannscooter i dag noe som både var gøy og litt skummelt på samme tid. Nå slapper vi av med litt før vi skal ut å spise og nyte kvelden.

Vel fremme i Rhodos

Hei og hopp! Da var vi vel fremme i vakre Rhodos. Vi bor på et veldig fint hotell med hele fire badebasseng og et par små  butikker i området. Rommet er også stort og fint med en nydelig havutsik, så her skal vi kose oss masse. Flyet landet rundt klokken ellve i går så vi har rukket å gjort litt allerede. Det første vi gjorde var såklart å ta på oss badeklær og rusle ned til stranden som bare ligger et par skritt unna. Det er også gratise solsenger i og med at de hører til hotellet. Herlig! Senere ble det en liten tur til falliraki før vi avsluttet kvelden på en koselig gresk resturant.

Selv om vi er på feire kan vi ikke bare ligge på latsiden heller. Derfor var det tilig opp å løpe i dag. En fin og vaarm start på dagen ;)

Sverigekos

Hei og hopp fra Sverige. Siden hotellfrokost generelt er ganske dyrt lagde vi vår egen koselige frokost på hotelrommet i dag. Vi våknet tidlig, spiste frokost og tok oss good tid før vi tok trikken ned til sentrum. Der fikk jeg kjøpt meg enda en av de fine strikkegenserene fra Cubus og en søt truse på tilbud. Jesper kjøpte seg to shortser og en bukse, også på tilbud såklart. Nå sitter vi i sofaen å spiser litt godteri siden det er laurdag. Senere skal ut å ta oss en bedre middag. Det blir koselig!

Dagens innkjøp: Jesper sitt er fra Carlings og mitt er fra Cubus (och ica)

Göteborg med beste

Som jeg nevnte i går var en weekend til Sverige en av gavene jeg fikk på den fine dagen min. Jeg og Jesper kjørte til goteborg rett etter skolen i dag. Vi stakk også en tur innom Fredrikkstad hvor morfaren til Jesper og Sissil holder til. Av dem fikk jeg en nydelig rose i bursdagsgave før vi måtte komme oss videre. Nå ligger vi i senga å ser på tv her på hotellrommet mens vi koser oss med chips. Litt kos må man jo ha. Vi har tross alt vært sammen et halvt år i dag. Tiden flyr. Føler det var i går at vi skulle møtes for første gang. Hotellet er også kjempefint, har på en måte vår egen lille leilighet. Det ble ikke noen fancy middag ute i dag så da dro vi heller på ica MAXI for å hamstre godsaker.

Siste dagene i Mexico

Hei igjen! Hadde egentlig tenkt til å blogge i går etter treningen, men da vi kom tilbake på hotellrommet fristet det mer å legge seg i den deilige sengen. Nå er det ca ti minutter til vi skal møte opp for å dra på trening igjen så nå skriver jeg raskere enn noen gang, hehe! I går hadde vi også to økter; første var en styrkeøkt mens andre økt var med Jalisco. Det ble litt sparring før det ble tatt en rekke bilder med mexicanerne. Da bildene var tatt var det på tide å fylle magen med litt mat. Derfor dro vi direkte til nærmeste mexicanske "gatekjøkken", noe som var en utmerked avsluttning på dagen. I dag har vi løpt og vært en tur i byen her i Guadalajara. Nå er det straks på tide med denne turens aller siste trening før det er hjemreise til kalde Norge i morgen. Adios amigos!

De siste bildene er lånt av Mercedes.

La Loma

Hola amigos! Nå er vi akkurat ferdig med dagens første økt her i La Loma. Den besto av løping på mølle og en rekke styrkeøvelser. Nå har vi ca en time å hvile oss på før neste trening starter klokken 12 mexicansk tid. Det blir en taekwondoøkt med landslaget til Mexico, Panama og Puerto Rico. Så mens vi venter kan vi bl.a slappe av ved bassenget i den stekene sola. Maten er heller ingenting å klage på. Vi får både frokost, lunsj og middag inkludert :)

MEXICO

Da var vi endelig på hotellet her i Guadalajara i Mexico. Vi ligger på et utrolig fint hotell med kingsize-senger og badebasseng, men turen går videre allerede i morgentidlig. Vi rakk så vidt å pakke ut før vi måtte pakke ned igjen. Opplegget i år er altså helt annerledes enn i fjor.  I morgen drar vi videre til et annet sted i Mexico som ligger ca 4 timer fra Guadalajara. Er litt usikker på om det er nett der men om det er det blir det såklart blogging. Der borte skal vi trene flere ganger om dagen med noen av de beste frem til vi drar tilbake hit igjen på onsdag. Fra og med onsdag skal vi trene her frem til vi drar hjemmover til kalde Norge på lørdag. Det ble pluttselig mye reising men det blir sikkert en veldig gøy og lærerik uke. Nå ligger vi forresten i 24-etasje!! Så god utsikt er det her å.

utrolig fine bilder.. ehheh!

On top of the world

Hei der hjemme! Nå er vi på flyplassen i LA etter å ha kjørt i 5 timer fra Las Vegas. Stevnet ble avsluttet med hele fire medaljer i dag. Til sammen har Tveita tatt to gull, ett sølv og to bronse. Sykt!! Selv tok jeg ingen medalje men har tatt med meg masse erfaring videre. Fikk walkover i første kamp før jeg møtte en jente fra USA. Mot hun vant jeg med over 12 poeng mens jeg i neste kamp tapte mot serbia med minst like mye. Men sånn er det, noen ganger funker ting som det skal og andre ganger ikke. Denne gangen fikk jeg desverre ikke til det jeg ville så da er det bare å trene videre til det sitter. Hva passer vel ikke bedre nå da enn at vi drar om ca 7 timer drar til Mexico på treningsleir?!! Det blir bra! Gleder meg til en uke i varmen med trening og godt selskap.

Men over til overskriften; On top of the world. I går var vi nemlig så høyt oppe som 350,2 meter over bakken. Skjønner egentlig ikke at jeg ble med opp, men fine bilder over Vegas ble det hvertfall. Vi var på toppen av Stratsphere hvor det i tillegg til casino og bar fantes noen syke attraksjoner. Bl.a en slags vogn som tipper utenfor kanten. Noen av oss var såklart syke nok til å ta den. Wow! Det er galskap spør du meg. Kanskje jeg legger ut en video av det hele senere men nå ser det ut som at nettet renner ut. Blogges i Mexico! :)

Las vegas

Hei og hopp! Nå sitter vi i hallen å ser på kamper. Har nå vært i hallen siden klokken 08:00 så begynner å bli litt sliten. Kjenner det skal bli godt med mat i kveld før det er innveiing for meg i morgen. Vi har såklart ikke bare sittet i hallen siden vi kom til selveste Las Vegas. Shopping har det også blitt, bl.a på Victorias Secret!! Alle jenters drøm. Kommer bilder av innkjøpet senere. Er veldig fornøyd. Meen nå er det tid for å se finaler. Legger ved noen iPhone-bilder :)

Miss this

Savner Rhodos allerede; Varmen, omgivelsene og ikke minst det klare vannet. Ah, take me back!

• 14

Rhodos - Day 4

Jau, nå har dagene gått litt i surr så dette inlegget er egentlig ikke fra dag 4 men fra siste kvelden i Rhodos. Siste kvelden dro vi til et lite sted som het Kalitea, der så vi litt i butikker før det ble en stor og deilig middag. Denne dagen var også den desidert varmeste. Svetten rart til både oss og servitørene, hehe.. men er man i syden så er man i syden, så skal ikke klage :)

og dermed var turen oppsumert sånn ganske greit. Tusen takk for en herlig tur, mamsen! :)

Rhodos - Day3

Etter å ha vært i RhodosBy den andre dagen tenkte vi å utforske litt flere steder i Rhodos, og dro derfor med bussen inn til Faliraki. Faliraki hadde utrolig mange fine  dilldallbutikker med alt fra fargerike armbånd til rayban-briller. Det var altså der det meste av shoppingen foregikk.

• 12

Rhodos - Day 2

Andre dagen på Rhodos bestemte vi oss for å ta bussen inn til RhodosBy. Der ruslet vi rundt i gamlebyen, kjøpte litt suvenirer og tok oss en deilig is i varmen før vi tok den trange bussen tilbake igjen.

Rhodos - Day 1

Hei alle sammen! Da var jeg hjemme igjen i mitt kjære hjemland. Det var ikke akkuratt den tempraturen jeg hadde håpet på, men jeg har heldighvis nok av bilder jeg kan se tilbake på. Tenkte jeg skulle legge ut ca to innlegg fra Rhodos om dagen, et outfit og et fra hva vi gjorde :)

Uansett; Første dagen gjorde vi ikke særlig mye. Vi var ganske slitne så det ble bare en liten tur på den fine stranda før vi dro for å spise ekte gresk mat like i nærheten. Gud, så mye mat vi har spist på denne turen, men det er jo ikke hver dag man er i Hellas.

matmatmat

Steker i varmen

Hei hei! I morgen drar vi hjem igjen til kalde Norge etter en uke i narmere 40grader. Siden det sikkert ikke blir saa mye soling i Norge med det forste heller ble det litt ekstra steking paa stranda i dag. Har forresten tatt nesten 500 bilder med speilrefleksen her nede. Disse bildene legger jeg ut i flere deler naar jeg er trygt hjemme i hjemlandet. Blir godt aa komme hjem ogsaa. Klem!

Super Kids

Update fra Rhodos

• 14

Rhodos

Hei. Vil forst si tusen takk til dere som skrev i mitt forrige innlegg og andre steder, det betyr mye! Naa er jeg og mamma her paa Rhodos aa prover aa kose oss saa godt vi kan. Er her en uke saa blir vel mere blogging naar jeg kommer hjem tenker jeg.

Film fra LasVegas og Mexico

Missing Mexico

Alle bildene er fra da jeg var på treningsleir i Guadalajara i Mexico. Take me back!!

Last day in Mexico!

Hola! Da var siste dagen over her i Mexico. Tiden har gått alt for fort. Jeg liker meg så godt her i Mexico hvor alle er like gjestfrie, treningsvillige og hyggelige. Jeg tror nok jeg heller aldri har vært like populær før, omtrent alle ville ta bilde med oss, hehe. Kan vise noen av de bildene senere.

I og med at det var siste dagen i dag dro vi på en slags utflukt. Det var utrolig varmt med åpen himmel og stekende sol, så det passet perfekt med en forfriskende båttur over til den "andre siden". Der fikk vi kjøpt oss litt dilldall før det ble mexicansk mat og heladoo (is).

Mexico ♥

Tequila

I går dro vi til "Tequila" hvor, overaskende nok, drikken tequila kommer fra. Vi fikk se hvordan det hele startet og hvordan tequila lages fra bunnen av. Det var strålende sol og vi ble vist rundt på fabrikken av en flink rødhåra dame. Til slutt fikk vi lov å smake på den tequilaen vi ville, og det smakte rett og slett piss.. kan desverre ikke pynte mer på akkuratt det, hehe!

Bildedryss fra Mexico

God morgen, mine venner! Rakk desverre ikke å blogge i går. Alt gikk i et sett og da vi endelig var på rommet var det på tide at jeg og Frida skulle å blogge for BudoNord, så hvis du vil vite litt mer detaljert om gårsdagen klikk dere inn >>her<<. Nå skal vi ut på tur i den nydelige været før det blir trening x2 senere i dag, først styrke deretter taekwondo. Bildedryss fra gårsdagen:

Sol og 30+

Hola amigos! i dag har det vært sol og opptil 30+grader her i Mexico, litt deilig da! Startet dagen med frokost og stryketrening før det ble is, soling og bading på hotellet. Etter en times tid i den glovarme sola ble det lunsj etterfulgt av ca 3timers digg tkd-trening med mexicanerne. Me gusta! :)

• 12

MEXICO

Nå er jeg mer enn klar for å hoppe i senga her i Mexico, nærmere sagt Gualadajara (eller noe sånt). Fikk et utrolig nice rom i 8-ende etasje som jeg deler med søta Yohanna. Har ikke noe imot å være her den neste uken for å si det slik, hihi! Sweet dreams:)

Last day in Vegas

Da var siste dagen her i fabulous Las Vegas over for denne gang. I dag har jeg fått hamstret inn masse klær (bl.a fra "Victoria's Secret"!!) og andre småting, så nå går kofferten min såvidt igjen... ikkje bra, men så er det ikke hver dag heller da. Nå skal jeg prøve å få sovet ett par timer før turen går videre til Mexico tidligtidlig i morgen. Der skal vi på treningsleir med en av mexicos beste klubber!

Viva Las Vegas!!

Som jeg skrev hadde Jelena bursdag for to dager siden, og tror du ikke vi ble henta i deen monster-limosinen?! Ingen skjønte noen ting. Selv har jeg aldri kjørt i en limosin før, og kunne aldri drømt om at min første gang ville bli i en sånn limosin i selveste LasVegas. Ville greier!

Etter en sånn dag i Las Vegas har jeg virkelig forstått at alt kan skje og at ingenting er unormalt. haha!

Dagen i mobilbilder

Klokken nærmer seg ti på kvelden her i LasVegas, og det er snart til for å hoppe i senga. I dag har vi brukt mesteparten av dagen i hallen før det ble litt shopping og mat. Fikk kjøpt meg to shortser, to sportstopper og fire par sokker for 50dollar, ikke så ille det vel? Ellers glemte jeg såklart kamera igjen på rommet i dag også. Det ble derfor bare tatt bilder med min usle lille SonyEricson MiniPro, men mobilbilder er bedre enn ingen bilder sier nå jeg. I morgen skal Eirik og Erhan gå kamp, og da lover jeg dere bedre bilder. Har allerede pakket ned kamera!

-bloggæs

US Open og TexMex

Da var første dag i U.S open (som er et av de største mesterskapene innen taekwondo) over. Jeg tapte første kampen min på golden point. Det var utrolig surt, men har uansett blitt en erfaring rikere, og vet nå hva jeg skal trene på til neste gang. Jelena derimot fikk bronse etter å ha gått noen kjempebra kamper. Tommel opp for det!!

Etter Jelena hadde fått den fine medaljen sin dro vi alle på TexMex hvor vi spiste aaaalt for mye mat. Det ble nachos, løkringer, quesedillas ++. Hvertfall bra at innveiingen er over kan du si, hehe. I morgen skal vi til hallen for å se på kamper samtidlig som at Eirik og Erhan skal veie seg inn, det blir bra! Men nå venter senga etter en lang lang dag i hallen.

bittesmå løkringer da, haha

Las Vegas, Circus Circus

Heellu! Nå er jeg i selveste LasVegas. Vi landet klokken halv seks i gårkveld (las vegas-tid) etter ca 20timers reise, puuh, men det var jammen meg verdt det! Kan fortelle mer senere, men nå skal vi til innveieng. Slenger med noen bilder fra hotellet vi ligger på, Circus Circus. Det er sykt!

Jupp, dette er hotellet :)

Las playitas

Hei igjen, alle sammen! Da var jeg hjemme igjen i kalde Norge etter en fantastisk fin, rar, og morsom uke i Fuerteventura med de søteste kampsport-jentene du kan tenke deg, pluss resten av de kule Wang-folka fra Oslo, Moss og Stavanger.

Det var sol nesten hver dag, så i tilegg til to treninger om dagen ble det også tid til bading, soling, zumba, volleyball, slangeshow, salsakurs, shopping++. Det var nemlig helt sykt billig, spessielt for mat, noe som resulterte i et fullt kjøleskap omtrent fra første dag. Det er et av de fineste stedene jeg noen gang har vært, og blir ikke lei meg om det blir nettopp dit vi drar neste år også. Her kommer noen bilder fra turen:

Savner det allerede ♥♥

Gresk mat på Kypros

Hei Hei! I pausen mellom kampene i går dro jeg, Vilde og Jan-Kerim på Gresk resturant med de koselige foreldrene til Vilde. Vi var omtrent de eneste på hele den søte og romantiske resturanten hvor vi ble servert masse deilig gresk mat. Og da vi trodde de var ferdige med å servere oss små fat med forkjellige delikatteser kom dem jammen meg med fem fat til. Til slutt måtte vi faktisk be dem stoppe å komme med mere mat. Ikke fordi det ikke var godt, men rett og slett fordi det ble for mye mat å ta inn på en gang, hehe!

Hva syns dere om gresk mat? :)

Cypruus!

Hei hei! :) Ankom Kypros rundt klokken to i natt og kom oss ikke i seng før klokken seks på morgenen, så derfor blir det kun bilder i dag. Er for trøtt til å skrive. Det er forresten utrolig fint og harmonisk her! Bor i en liten søt leilighet med Vilde, Frida og Jelena. Her er nokon bilder:

Hva syns dere? Fint?

Tilbake i Norge

Nå er jeg tilbake i Norge igjen etter to superfine uker i Kina. Flyturen gikk kjempe bra, og jeg fikk sett to filmer og et par episoder av White Collar før vi landet i Oslo. Samtidlig som det var helt fantastisk å komme hjem var det likevell veldig rart og merkelig å komme hjem etter alt det forferdelige som har skjedd. Såklart fikk jeg med meg hva som skjedde mens jeg var i Kina, og på de siste treningene brukte vi svart sørgebånd for Norge, men det var først da jeg kom hjem at jeg begynte å skjønne det. Jeg kan bare ikke tro hva som har skjedd. At en mann kan ha så mye hat og ondskap i seg skjønner jeg virkelig ikke at er mulig. Jeg blir kvalm av å tenke på det. Nesten 100 er drept, og Norge vil aldri bli det samme etter dette. Det er sikkert! Hele Norge er i sorg. Jeg er utrolig lei meg og sender mange varme tanker og kondolerer til alle de pårørende.
    Glad for at jeg ble kjent med disse kjempehyggelige folkene. Tusen takk for en super tur!

Lotusparken i Beijing

God dag, alle sammen! For noen dager siden var vi i en park ved navnet Lotusparken. Der dro vi nok en gang på starbucks før vi leide oss en båt som vi kjørte rundt med i ca en times tid. Det ble ikke riktig en time for pluttselig funket ikke motoren lenger, og vi måtte bli hentet av en ganske så gretten båtvakt. Han var kanskje ekstra gretten i og med at Ådne og Erlend også badet i det ekle vannet...jaja, sånt skjer!

PartyWorld

På kvelden i går dro vi til "PartyWorld" for å synge karaoke. Vi fikk vårt eget lille karaoke-rom med discolys, utrolig høy musikk, flatskjerm, drikke ++ Det var kjempegøy, og alle sang med. Beste var å høre Åsmund og Erlend synge Pokerface, haha! Håper det var noen som filma det.

Bursdagsbarnet

God dag, alle sammen! Ville bare stikke innom for å ønske Tuva en utrolig fin bursdag i dag (selv om hun sitter rett vedsiden av meg) og gratulere Leon som også ble 15år i går. Hipp hurra! Ble forresten vekket av fire kjekkasser som kom inn på rommet å sang bursdagsangen og ga Tuva en supersøt bamse og Oreo-kjeks halv 7 på morgenen. Hvor søtt er ikke det? Skulle ønske jeg også hadde bursdag, hehe!

Kinesisk sauepenis

Ni haao! Som jeg nevte i forrige innlegg, så var vi på et utrolig merkelig og ekkelt market på torsdag der dem solgte absolutt alt av ekle ting å spise.. og da mener jeg ALT! Bl.a skorpion, biller og sauepenis var ett par deilige delikatesser for å nevne noen. Jeg og Tuva holdt oss langt unna alt, men tror du ikke det var to fra gjengen vår som gomla i seg penis da. Ekkelt? ehm..jaa!

Flere som har smakt sauepenis? Haha, det er jo lov å spørre..

Den forbudte by!

På torsdag var vi som sagt først på shopping før vi deretter dro vi til "den forbudte by" der jeg foreslo å kjøpe sånne trekant-hatter, og tror du ikke omtrent ALLE  kjøpte seg det. Utrolig gøy! Vi gikk rundt med dem omtrent hele dagen, og du kan jo si at vi fikk ett par rare blikk, hehe. Men det beste var da vi satt og ventet resten av gjengen utenfor mc-ern midt i byen da det pluttselig kom. minst 100personer ville ta bilde enten av eller med oss. Lurer på hvor mye penger vi kunne tjent om vi hadde satt frem en hatt, haha. Uansett morsomt å være kjendis for en dag, men skjønner godt at det kan bli litt slitsomt i lengden! :)

Starbucks Coffee, Beijing

Nå er klokken litt over halv 3 her i Kina, og jeg og Tuva har nettopp tatt oss en "siesta" etter dagens første økt. Deilig å kunne slappe av litt også. Spessielt etter gårsdagen. Vi fikk nemlig gjort så mye i går at jeg nesten ikke husker at det kjedde på samme dag. Det ble kun èn økt før vi først dro ned til byen der vi fikk shoppet, tittet rundt i butikker, prøvd deilig massajestoler(I WANT!!!) og  vært på starbucks. Yum!

Vi var dro også til "den forbudte by" og senere til en enda større gate med masse butikker og ekle dyr man kunne spise. ÆSJ! Men dette kan kan jeg skrive mere om i neste innlegg+bilder ofcause. Her kommer bilder fra Starbucks Coffe in Beijing:

Updates from China

Ni hao! Da var trede dag(?) over her i Kina, og jeg har det supert. Vi landet her i Kina på søndag ca kl.fire på natten (norsk tid) og ca kl.7 på morgenen(kina tid). Noe som betyr at mens dere kanskje sov var jegrundt i Kinas gater. Jeg og Tuva har også fått oss etlite søtt rom med hver vår seng og skrivepult, ikke verdens beste utsikt(noen kinesiske arbeidere) men det lever vi over.

Ellers er det kjempefint vær og over 30grader her hver dag (kanskje over 40?) Jeg måtte hvertfall slenge av meg alle klærne og bytte om til shorts og siglett samme sekundet vi var kommet på rommene. Det er også masse hyggelige folk og masse bra trening. Her kommer ett lite bildedryss fra turen så langt.

Vi blogges senere! :)

• 20

København Part 3 - At the Zoo

Hello sunshines! Nå er jeg hjemme igjen fra trede skoledag i tiende. Tiende føles egentlig ganske likt som niende bortsett fra at karakterene telles og at vi er pluttselig eldst på skolen. Anyways; Nå er det på tide med siste delen av bilder fra Køøben. Disse er fra dyreparken. Enjoy!

Etter en matbit lekte vi en lek der taperen skulle bli malt i annsiktet og gå sånn resten av dagen...

og taperen ble treneren min. Hahaha, sykt glad for at jeg ikke tapte. Fikk oss en god latter kan du si.

• 29

København Part 2 - At the tivoli

Etter alle kampene på lørdag dro vi på Tivoli. Det var helt vilt fint. Jeg har vært der en gang tidligere men på kveldstid er det hundre ganger finere. Karusellene var også ville, hylte nesten halsen av meg etter første ting, haha! Hvis du ikke har vært der før anbefaler jeg på det sterkeste å dra dit på kvelden. Du vil ikke angre.

• Rakel Lysø Drage

Jeg heter Rakel, er 20 år og går nå mitt andre år på Kultur og Kommunikasjon i Oslo. Min store lidenskap er trening, og da jeg var 8 år forelsket jeg meg i sporten taekwondo. Her vil jeg derfor blogge om trening, livet og alt det har å by på. Velkommen :)